برنامه وزارت صمت برای جذب سرمایه گذاران

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت از طراحی سامانه احیای بنگاه‌های راکد برای مشارکت سرمایه‌گذاران جدید در طرح های بیش از ۶۰ درصد پیشرفت خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از شاتا، علیرضا هادی با اعلام اینکه احیاء واحدها و طرح‌های نیمه تمام و راکد با هدف افزایش بهره‌وری سرمایه در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته ، گفت: در گام نخست از بین ۳۹۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد، پروژه‌هایی با بیش از ۶ ماه توقف ، شناسایی و مشکلات و راهکارهای حل مشکل ۲۸۵ بنگاه که فعالیت اجرایی آنها کاملا متوقف بوده احصا شده است.

وی افزود: در بین این طرح‌ها، ۱۴۰ مورد مشکلات مدیریتی، ۱۲۰ مورد مشکلات مالی، ۸۰ مورد تامین مواد اولیه و ۱۱۵ مورد با مشکلات زیرساختی شناسایی شده است. حدود ۴۰۰ بنگاه با پیشرفت کند در حال اجرا هستند و عمدتاً مسائل مالی آنها در ستاد تسهیل در دست پیگیری است.

هادی ادامه داد: سامانه هایی برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام که سرمایه‌گذاران تمایل به مشارکت یا واگذاری پروژه به سرمایه‌گذاران جدید دارند، طراحی شده و جهت تسریع در عملیاتی شدن این مهم، برای حدود ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، اطلاع رسانی می‌شود تا بنگاه‌ها در صورت تمایل نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدام کنند.

Submitted by admin on