مصوبه کاهش اختلاف بنگاه‌های بورسی با سازمان مالیات

14:20 - 1400/01/21
مصوبه کاهش اختلاف بنگاه‌ها با سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.

به گزارش «دنیای بورس»، شاتا نوشت: مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور درخصوص کاهش اختلافات مالیاتی واحدهای تولیدی با سازمان امور مالیاتی به استان‌ها ابلاغ شد. میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مصوبه این ستاد درخصوص لزوم درج تاریخ ورود و خروج مودیان در فهرست مودیان فاقد اعتبار ارزش افزوده در سایت و سامانه مالیاتی را به منظور رفع تعرض از معاملات مودیان مالیاتی که در تاریخ قبل از درج نام طرف معامله در فهرست مودیان فاقد اعتبار صورت گرفته است را به کارگروه‌های استانی ابلاغ کرد.

در متن این ابلاغیه خطاب به استانداران و روسای کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید سراسر کشور آمده است: در حوزه مالیاتی، چنانچه مودی مالیاتی (واحد تولیدی) در زمان معامله با شخص حقیقی یا حقوقی که به تکالیف قانونی خود، همانند درج مشخصات طرفین، کد اقتصادی، آدرس و... که از سوی ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مشخص شده است، اقدام کند و بعد از انجام رویداد مالی (تحقق معامله)، آن شخص حقیقی یا حقوقی بنا به هر دلیلی در لیست مودیان فاقد اعتبار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد، مسوولیتی متوجه مودی (واحد تولیدی) نخواهد بود و تمامی موارد مالیاتی در این خصوص از واحد تولیدی رفع تعرض می‌شود.

پبنابراین به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی ناشی از اختلافات مالیاتی فوق‌الذکر، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مصوبه مذکور را صادر کرده و جهت اجرا به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ کرده است.