چین به ذخایر ارزی خود افزود

چین به ذخایر ارزی خود افزود.

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: طی ماه گذشته چین به روند افزایش ذخایر ارز خارجی خود ادامه داد و حالا حجم این ذخایر به ۱/ ۳ هزار میلیارد دلار رسیده است. به گزارش راشاتودی، بر اساس آماری که اخیرا بانک مرکزی چین منتشر کرده، این کشور در ماه ژوئن حجم ذخایر ارز خارجی خود را ۶/ ۱۰ میلیارد دلار افزایش داده و به ۱/ ۳ تریلیون دلار رسانده است.

کارشناسان پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که در ماه ژوئن چین ذخایر ارز خارجی خود را به ۱۲/ ۳ میلیارد دلار خواهد رساند که رقم کنونی کمتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است.

حجم ذخایر طلای چین هم در ماه ژوئن نسبت به ماه مه تغییری نداشته و ۶/ ۶۲  میلیون اونس ثابت مانده است، اما با توجه به افزایش قیمت طلا ارزش آنها از ۲/ ۱۰۸ میلیارد دلار در پایان ماه مه به ۷/ ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. آمارها همچنین نشان می‌دهد ارزش یوآن چین در برابر دلار در ماه ژوئن حدود یک درصد افزایش داشته و این در حالی است که ارزش دلار در همین مدت در برابر سبد ارزهای بین‌المللی ۹۷/ ۰ درصد کاهش داشته است.

ورود سرمایه‌های خارجی به بازار اوراق قرضه و سهام چین طی هفته‌های گذشته افزایش یافته؛ چراکه سهامداران نسبت به بهبود اوضاع در این کشور امیدوار هستند.

به‌رغم آنکه چین نخستین کشوری بود که درگیر کرونا شد و رشد اقتصادی‌اش کاهش یافت و از طرف دیگر با آمریکا هم درجنگ تجاری بود، اعمال محدودیت در خروج سرمایه به این کشور کمک کرد تا طی سال گذشته از خروج سنگین سرمایه جلوگیری کند

Submitted by admin on