موفقیت یک صندوق بورسی

14:07 - 1400/01/21
بورس تهران در حالی بهار ۹۹ را با عملکردی قابل توجه و ثبت بازدهی ۱۴۸درصدی سپری کرد که در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، کارنامه‌ای موفق را بر جای گذاشتند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) افق ملت نه تنها با کسب بازدهی ۱۵۹درصدی از شاخص کل بورس سبقت گرفت، بلکه به‌عنوان برترین صندوق قابل معامله نیز شناخته شد. بررسی روند عملکردی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی هم نشان می‌دهد که صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله افق ملت توانسته است در فهرست ۱۰صندوق برتر فصل بهار قرار گیرد.

ضمن اینکه صندوق مزبور که تحت مدیریت تامین سرمایه بانک ملت کار می‌کند، در مدت دو سال اخیر بالغ بر ۱۰۸۸درصد بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. البته باید گفت که صندوق‌های فعال در بازار سرمایه به دنبال رشد ۱۴/ ۲درصدی شاخص که بورس در جریان نخستین روز کاری تابستان داشت، به روند صعودی خود ادامه دادند و رکوردهای جدیدی بر جای گذاشتند.

در بازه زمانی سه ماهه نخست سال جاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام تا ۱۹۸درصد رشد را نیز به نمایش گذاشتند و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نقش جهان به‌عنوان برترین صندوق شناخته شد. در این میان بازدهی صندوق «افق ملت» نیز در مدت سه ماه اخیر به ۳/ ۱۶۴ درصد رسید. در حالی که ارزش اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق مزبور در تاریخ شروع فعالیت یعنی دو سال گذشته حدود هزار تومان بوده، خالص ارزش دارایی‌های هر واحد این صندوق در روز سی و یکم خرداد سال ۱۳۹۹به حدود ۱۲هزار تومان رسیده است.