واکنش « خودرو » به خبر کارخانه‌سازی در ترکیه

درحالی که یکی از تحلیلگران بازار سهام در خبری عنوان کرده ایران خودرو قصد دارد در ترکیه کارخانه خودروسازی ایجاد کند که این خودروساز در گزارشی این خبر را تکذیب کرد.

ایران خودرو: ایران خودرو  اعلام کرد: در خبر منتشر شده ادعا شده كه مذاكرات اوليه براي احداث كارخانه توليد محصولات ايران‌خودرو در تركيه صورت گرفته، در صورتي كه هيچ گونه ديدار و يا مذاكره‌اي توسط مديران ارشد ايران خودرو با مقامات تركيه‌اي صورت نگرفته است.

يادآور مي‌شود،‌ با توجه به تلاطم های متعددی که صنعت خودرو پشت سرگذاشته است ، ضروری است ،رسانه‌ها از هرگونه شایعه پراکنی پرهیز نمایدوقبل از انتشار چنين اخباري ، از صحت و سقم آن از مراجع رسمي اخبار ايران خودرو، اطمينان حاصل كنند تا خبرهاي واقعي و صحيح به جامعه اطلاع رساني شود. «دنیای بورس» خبر مربوط به ایران خودرو را به نقل از یکی از تحلیلگران معروف بازار سهام اطلاع رسانی کرده بوده و تنها به تصمیم ایران خودرو برای اجرای ایده اشاره کرده بود.  

البته اصل ماجرا این بود که روزنامه ترکیه‌ای سوزجو با اعلام سفر فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو به شهر وان از تصمیم وی برای تاسیس خط تولید در استان وان ترکیه خبر داده بود. محمد امین بیلمز، استاندار وان هم با اشاره به انجام مذاکرات جدی میان ایران و ترکیه برای تاسیس این کارخانه گفته بود: ایران خودرو در کنار تولید خودرو‌های پژو و رنو تولیدات دیگری نظیر مینی بوس و وانت هم دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکتی معتبر است . به همین دلیل با مسئولان دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری هم صحبت کرده‌ایم.

Submitted by admin on