زمان تعیین تکلیف CFT و پالرمو

11:12 - 1400/01/21
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از احتمال برخی تحولات و تغییرات درون مجمع خبر داد و زمان نخستین جلسه در سال جدید و تصمیم گیری در مورد CFT و پالرمو را اعلام کرد.

دنیای بورس: محسن مجتهدشبستری از احتمال برخی تحولات و تغییرات درون مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و درباره دستور کار جلسه بعدی به «آنا» گفت: شنبه آینده نخستین جلسه مجمع در سال جدید برگزار می‌شود که درخصوص CFT و پالرمو بحثی وجود نخواهد داشت و با انجام تغییرات و مشخص شدن دستور کار در جلسات بعدی به بحث و سپس تصمیم‌گیری گذاشته خواهد شد.

در این میان محمدرضا باهنر دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند نظر این است که پالرمو و CFT تصویب نشود، آیا این حرف صحت دارد یا خیر؟ به «ایلنا» گفت: اگر نظر مجمع این بود که تصویب نشود که می‌گفتند نشود. ولی هنوز نگفته که نشود و دارد بررسی می‌کند. دو جلسه بحث مفصل کردیم و درحال بررسی هستیم.

باهنر در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: در ضمن چهارماه فرصت داده بودند و در این چهارماه به این دلیل که لایحه مبارزه با پولشویی تصویب شد و مجمع هم تایید کرد و ابلاغ شد خیلی از این مشکلات حل شد و آنها هم دوباره تمدید کردند ما هم در حال بررسی هستیم. از طرف دیگر علاوه‌ بر اینکه بررسی این‌ها زمان می‌برد بد ما هم  نمی‌آید این مساله مقداری طول بکشد تا ببینیم بالاخره اروپایی‌ها در رابطه با برجام چه می‌کنند؟