همزمان با اعلام قیمت قیمت محصول‌ها اعلام شد

وعده ایران خودرو به مشتریان

10:35 - 1400/01/21
معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو با پوزش از تاخیر در تحویل برخی تولیدات و پیش‌بینی افزایش تولید در ماه‌های آینده گفت: مشتریان ثبت نام کرده محصول‌های خود را بدون اعمال افزایش قیمت تحویل خواهند گرفت.

دنیای بورس: مصطفی خان کرمی با پوزش از تاخیر در تحویل برخی تولیدات ایران خودرو، علت این وقفه را عدم توازن در قیمت تمام شده و قیمت مجاز شرکت در ماه‌های گذشته و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر کل کشور در سال جاری دانست و گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده وزارت صمت، شاهد افزایش تیراژ تولید محصول‌های تولیدی در ماه‌های آینده خواهیم بود.

به گفته وی ایران خودرو با تمهیداتی برای افزایش تولید، در تلاش است تعهدات معوق را در روزهای باقی مانده سال به حداقل رسانده و طبق نوبت و اولویت ثبت نام، خودروهای مشتریان را تحویل دهد. این مقام مسئول در واکنش به اظهار نگرانی برخی مشتریان در خصوص افزایش قیمت تعهدات فروش قطعی محصول‌ها گفت: مشتریان ایران خودرو محصول‌های خود را بدون اعمال هرگونه افزایش قیمت تحویل خواهند گرفت. پیش‌تر رضا رحمانی؛ وزیر صمت با فراخواندن مدیران عامل ایران خودرو، سایپا و سازمان حمایت به آن‌ها برای عمل به تعهدات اولتیماتوم داد.

این در حالی بود که ایران خودرو هم مانند سایپا قیمت حاشیه بازار و مصوب محصولات را در گروه های وانت آریسان، پژو 206، پژو 207، پژو 405، پژو پارس، سمند، رنو، رانا، دنا، سوزوکی، هایما، دانگ فنگ و ایکاپ از 16 دی ماه اعلام کرد. در همین حال شریف حسینی؛ قائم‌مقام وزیر صمت در گفت‌وگو با «ایرنا» از اعلام قیمت نهایی خودرو با درنظرگرفتن همه جوانب از جمله قیمت‌ تمام‌شده خودروسازان و درنظرگرفتن حقوق مصرف‌کنندگان تا دو هفته آینده خبر داد.

در همین رابطه بخوانید: