احتمال کاهش بیش از پیش تولید آلومینیوم چین

10:15 - 1400/01/21
در پی تحمیل زیان به شرکت‌های آلومینیوم‌سازی چین در ماه‌های اخیر به تبع کاهش قیمت این محصول در بازارهای جهانی، احتمال کاهش بیش از پیش تولید از سوی واحدهای بزرگ چین شدت گرفت.
احتمال کاهش بیش از پیش تولید آلومینیوم چین

به گزارش موسسه اطلاع رسانی بازار فلزات شانگهای (SMM) در پایان هفته گذشته انجمن صنایع فلزات غیرآهنی چین در شهر نانینگ استان گوانگشی تشکیل جلسه داد و مشکلات صنعت آلومینیوم در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور شرکت‌های بزرگ تولید آلومینیوم چین از جمله Chinalco، Hongqiao، Xinfa، Jinjiang و East Hope برگزار شد، تولید‌کنندگان آلومینیوم در چین از زیان قابل ملاحظه حاصل از عملیات در ماه‌های اخیر خبر دادند. به گفته مقامات این شرکت‌ها، کاهش تقاضا و افت ملموس قیمت آلومینیوم در نیمه دوم سال جاری میلادی فشار قابل ملاحظه‌ای را بر صنعت آلومنیوم چین وارد کرده است.

در جمع‌بندی این نشست شرکت‌های بزرگ تولید آلومنیوم چین از احتمال کاهش سطح تولید به منظور کاهش زیان عملیاتی و حمایت از قیمت‌ها در بازار خبر دادند. بر این اساس شرکت‌های مذکور ممکن است در آینده نزدیک در مجموع 800 هزار تن از ظرفیت تولیدی خود را از مدار خارج کنند.