عرضه‌های کالایی دوشنبه (14 آبان)

09:43 - 1400/01/21
در جلسه معاملاتی امروز بورس کالا عرضه‌های پرتعدادی دنبال خواهد شد. در رینگ محصولات صنعتی شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس و ذوب‌آهن عرضه‌کننده خواهند بود و داد و ستد محصولات پتروشیمی با عرضه تعدادی از شرکت‌های بورسی همراه خواهد بود.
عرضه‌های کالایی دوشنبه (14 آبان)

دنیای بورس: در جلسه امروز هر 5 دسته از ورق‌های فولاد مبارکه عرضه خواهد شد. قیمت پایه برای ورق گرم B در سطح 4158 تومان تعیین شده است. قیمت پایه و پایانی این محصول در جلسه پیشین عرضه به ترتیب برابر با 3937 و 4466 تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است.

قیمت پایه ورق گرم C این شرکت 3079 تومان است. این عدد در معامله پیشین در سطح 2994 تومان قرار داشت و قیمت پایانی این محصول در سطح 3847 تومان قرار گرفت.

قیمت پایه ورق سرد B برای داد و ستدهای امروز 3900 تومان به ازای هر کیلوگرم لحاظ شده است. قیمت پایه معامله پیشین 4123 تومان تعیین شده بود و قیمت پایانی آن در سطح 5185 تومان قرار گرفت.

 

معاملات جلسات اخیر محصولات مسی با تقاضای قدرتمندی همراه نبوده است و این مساله را عمدتا باید به قیمت‌های پایه مرتبط دانست. در جلسه امروز قیمت پایه این محصولات نسبت به معاملات اخیر با کاهش نسبی همراه شده است.

قیمت پایه مس کاتد «فملی» که در جلسه پیشین 56.77 میلیون تومان به ازای هر تن مشخص شده بود در جلسه امروز در سطح 51.61 میلیون تومان قرار گرفته است.

همچنین نرخ پایه مفتول مسی با کاهش بیش از 11.5 میلیون تومانی در سطح 54.19 میلیون تومان قرار گرفته است. باید دید که این میزان از کاهش قیمت پایه تا چه حد در تقویت جبهه تقاضا موثر خواهد بود.

همچنین در جلسه امروز اسلب مسی این شرکت پس از مدت‌ها در بورس کالا عرضه خواهد شد. قیمت پایه این محصول 55.27 میلیون تومان به ازای هر تن مشخص شده است.

 

همچنین ذوب‌آهن اصفهان نیز امروز انواع محصولات میلگرد و تیرآهن خود را عرضه خواهد کرد.

عرضه محصولات پتروشیمی نیز در زیرگروه محصولات شیمیایی دنبال خواهد شد. پتروشیمی‌های پارس، مارون، شازند، کرمانشاه، فن‌آوران و خراسان عرضه‌کننده‌های بورسی امروز این محصولات‌اند.