ثبات قیمت پی‌وی‌سی در بازارهای آسیایی

07:26 - 1400/01/18
با کاهش ملموس حجم معاملات پی وی سی در بازارهای آسیایی، قیمت این محصول در هفته اخیر تغییر قابل ذکری را تجربه نکرد.

پلاتس: بسیاری از فعالان بازار محصولات پتروشیمی خرید پی‌وی‌سی را متوقف کرده اند  و منتظرند پس از اعلام قیمت قراردادهای ماه جولای بار دیگر در بازار فعال شوند. قیمت قراردادهای ماه جولای تا دو هفته آینده از سوی تولیدکنندگان بزرگ این محصول به اطلاع فعالان بازار خواهد رسید.

برخی از معامله گران از احتمال افزایش 20 تا 30 دلاری قیمت پی‌وی‌سی در قراردادهای ماه جولای خبر می‌دهند. در این میان برخی نیز معتقدند که با توجه به قیمت وینیل کلرید مونور در برهه کنونی، پی‌وی‌سی بیش از حد معمول قیمت گذاری شده و به همین علت احتمال افت قیمت این محصول در ماه های پیش رو وجود دارد. هم اکنون فاصله قیمت این دو محصول به 225 دلار رسیده  که این بالاترین رقم از سپتامبر 2017 تاکنون به حساب می آید. وینیل کلرید مونومر به عنوان ماده اولیه تولید پی‌وی‌سی شناخته می شود.

 بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس نسبت به هفته گذشته در سطح 925 دلار قرار گرفت. این محصول در قراردادهای سی‌اف آر جنوب شرق آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 920 دلار معامله شد. همچنین در قراردادهای سی‌اف‌آر هند قیمت پی‌وی‌سی در سطح 960 دلار تثبیت شد.