چراغ سبز مجلس به افزايش قيمت خودرو

06:18 - 1400/01/18
اگرچه جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با دستورکار صنعت خودرو به نتیجه خاصی نرسید و قرار است این جلسه‌‌ها ادامه یابد اما منابع مطلع از چراغ سبز مجلس به خودروسازان برای افزایش قیمت خبر می‌دهد.

كميسيون صنايع مجلس درحالي ديروز درخواست افزايش قيمت خودرو ازسوی خودروسازان را بررسي كرد كه يك روز پيش از اين جلسه، سخنگوي اين كميسيون از احتكار خودروهاي داخلي براي تأثير بر بازار و افزايش قيمت‌ها خبر داده بود.

حسين باستاني وعده داده بود كه بحث احتكار خودروهاي داخلي در جلسه كميسيون صنايع مطرح شود اما دبير دوم اين كميسيون؛ جواد حسيني‌كيا از طرح‌نشدن بحث احتكار در نشست كميسيون خبر داد. البته محمدرضا منصوري؛ يكي دیگر از اعضاي كميسيون صنايع مجلس هم گفته خودروسازان داخلي، بحث احتكار خودرو را رد كرده‌اند و به نمايندگان مجلس پيشنهاد داده‌اند از مجموعه‌ خودروسازي‌هاي داخلي بازديد كنند.

در جلسه روز گذشته اگرچه به‌ظاهر جمع‌بندي خاصي انجام نشده است و قرار است كه اين جلسات ادامه يابد، اما سخنان دبير دوم كميسيون صنعت درباره غيرارادي‌بودن بخشي از افزايش قيمت‌ها و زدن مهر تاييد بر نظر وزير صنعت، معدن و تجارت درباره افزايش 9.6 درصدي قيمت خودروهاي داخلي، از چراغ سبز مجلس به خودروسازان براي افزايش قيمت محصول‌هایشان، حكايت دارد.

گزارش روزنامه «شرق» در خصوص جلسه دیروز کمیسیون صنایع مجلس را اینجا بخوانید.