بازگشت فولاد شانگهای به مدار صعود

23:17 - 1400/01/17
با وجود افت قیمت محصولات فولادی در جلسه صبح امروز بازار آتی شانگهای به تبع انتشار اخباری مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره چین، این محصولات در ظهر امروز به لطف افزایش خرید تکنیکال در مسیر صعودی قرار گرفتند.
بازگشت فولاد شانگهای به مدار صعود

روز گذشته اداره تحقیقات بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد  افزایش نرخ بهره در برهه کنونی برای اقتصاد چین مفید خواهد بود. بر طبق این گزارش با در نظر گرفتن سیر صعودی قیمت محصولات صنعتی و  رشد ملموس سودآوری بنگاه های اقتصادی، بالا بردن نرخ بهره از حبابی شدن بازارها جلوگیری می کند و روند رشد بدهی ها را نیز محدود خواهد کرد. به تبع انتشار این خبر محصولات فولادی در جلسه معاملاتی صبح امروز بازار آتی شانگهای زیر شار قرار گرفتند.

در ادامه اما سطح خرید تکنیکال پس از افت ابتدای روز بالا رفت و همین امر نیز حمایت مناسبی را از قیمت ها به عمل آورد. همچنین رشد قیمت سنگ آهن و زغال کک شو در بازار کالایی دالیان نیز بر این روند تاثیرگذار بود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 5 دلار در سطح 595 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 4 دلار رشد کرد و به قیمت 588 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/49 است).