افزایش 7درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

22:31 - 1400/01/17
سنگ‌آهن هفته بسیار درخشانی را پشت سرگذاشت و قیمت این محصول در بازار جهانی نزدیک به هفت درصد نسبت به پایان هفته گذشته رشد کرد.
افزایش 7درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

در آغاز معاملات این هفته قیمت سنگ آهن در بازار کالایی دالیان رشد چشم گیری را تجربه کرد و همین امر نیز به رونق معاملات در بازار نقدی منجر شد. در عین جال فعالان بازار از افزایش خرید سنگ آهن پرعیار از سوی فولادسازان چینی با نزدیک‌تر شدن به تعطیلات سال نو این کشور در ماه فوریه خبر می‌دهند امری که در رشد قیمت این محصول تاثیر شایانی داشته است. بدین ترتیب قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه با رشدی بیش از دو دلار از مرز 74 دلار عبور کرد.

پس از این جهش قیمت، بازار معاملات آرامی را در روز سه شنبه پشت سرگذاشت و به تبع افت قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین، قیمت سنگ آهن نیز کمی پایین آمد. این روند در روز چهارشنبه نیز پیگیری شد و قیمت سنگ آهن در بازار نقدی به کمتر از 73 دلار رسید.

روز پنج شنبه بار دیگر تقاضا از سوی فولادسازان در بازار نقدی سنگ آهن کمی بالا رفت و همین امر نیز به ثبات قیمت در این بازار انجامید. در پایان هفته اما ورق برگشت و با بهبود وضعیت معاملات  فولاد در چین پس از افت چند جلسه پیشین و همچنین افزایش ملموس تقاضا در بازار نقدی، قیمت با جهشی بیش از سه دلار از مرز 76 دلار عبور کرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با جهشی 3/54 دلاری به 76/36 دلار رسید. این محصول افزایشی قیمتی 7/6 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.