در مجمع سرمایه‌گذاری صنعت بیمه 10 درصد سود تقسیم شد

راهبرد سه‌گانه « وبیمه » برای پروژه‌ها

22:04 - 1400/01/17
مجمع سالانه سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در حالی با دستور کار تقسیم سود 10 درصدی و  انتخاب هیات مدیره به پایان رسید که «وبیمه»‌ در کنار پیگیری مجوز افزایش سرمایه به دنبال اجرای راهبرد سه‌گانه برای پروژه‌هایش است.
راهبرد سه‌گانه « وبیمه » برای پروژه‌ها

 مجمع سالانه سرمایه‌گذاری صنعت بیمه با تقسیم سود 4.2 تومان از 41.5 تومان سود سالانه محقق شده به ازای هر سهم به پایان رسید. (البته سود 41.5 تومانی به اصطلاح کاغذی است، چون وجه نقدی بابت آن وارد شرکت نشده است و به همین خاطر هم جز ده درصد الزام قانونی، مابقی آن قابلیت تقسیم نداشت)

در این نشست البته سه کرسی سهم بیمه مرکزی و دو کرسی به سهامداران حقیقی حاضر در مجمع رسید؛ براین اساس بیمه مرکزی، صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی، شرکت توسعه عمران بیمه، شرکت سهند پلاست راسا و فریبرز زارعی بلقیس آبادی به عنوان اعضای هیات مدیره برای دوسال انتخاب شدند.

همچنین در پایان حسابرس و بازرس قانونی شرکت از سازمان حسابرسی به موسسه فاطر تغییر یافت (رئیس جلسه در پاسخ به اعتراض نماینده بورس درباره تغییر زودهنگام حسابرس گفت : همانگونه که پارسال وزارت اقتصاد ما را ملزم به تغییر حسابرس به سازمان حسابرسی کرده بود، امسال خواسته از بین چند حسابرس که سازمان حسابرسی بین آن‌ها نیست انتخاب کنیم).           

گزارش هیات مدیره

بر مبنای گزارش هیات مدیره سرمایه‌گذاری بیمه در سال مالی مورد گزارش(31 شهریورماه 96)، پرسنل خود را از 25 نفر به 14 نفر کاهش داده و هزینه های عمومی اداری را از  2.6 میلیارد تومان در سال قبل، به 2.5 میلیارد تومان رساند. در همین راستا دو طبقه از ساختمان شرکت را خالی کرده‌ایم تا اجاره داده شود و یا به فروش برسد.  

همچنین در سال مالی منتهی به 31 شهریورماه امسال برای نخستین بار در پنج سال گذشته بازدهی سهم «وبیمه» از بازدهی شاخص بورس بیشتر شد، به اینصورت که بازدهی شاخص بورس 21 درصد بود اما بازدهی سهام «وبیمه» بیش از 100 درصد بود. البته در همین مدت پورتفوی بورسی شرکت، بازدهی 12 درصدی داشت که از بازدهی شاخص بورس کمتر بود. همچنین در سال گذشته 5 میلیارد تومان کاهش ارزش پورتفوی بورسی در حساب‌ها ثبت شده بود که امسال 3 میلیارد تومان آن برگشت داده شد.

  • با توجه به ماهیت سرمایه‌گذاری شرکت، بخشی از گزارش مدیرعامل به شرکت‌های زیرمجموعه اختصاص یافت:

الف) خدمات مهندسی مشاور ایران که 33 درصد از آن در سبد سرمایه گذاری غیربورسی «وبیمه» جا دارد، چهار دارایی ساختمانی دارد. پروژه مسکونی کاشانک با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و 100 درصد متعلق به شرکت، یکی از معدود پروژه های بدون مشکل در گروه «وبیمه» است که با اتمام آن به فروش گذاشته می‌شود.

پروژه تجاری دکوسنتر در بزرگراه آیت اله سعیدی که از سال 1390 شروع شده و هنوز در مرحله گودبرداری است و 25 میلیارد تومان تاکنون خرج آن شده است.  68 درصد از این پروژه متعلق به شرکت مزبور است. یک آپارتمان مسکونی در خیابان پاسداران تهران با بهای تمام شده 2.2 میلیارد تومان و آپارتمانی دیگر در شهر بابل با بهای تمام شده حدود 400 میلیون تومان تماما متعلق به شرکت خدمات مهندسی مشاور ایران و آماده فروش است.

ب) توسعه عمران بیمه  که 22 درصد از آن در سبد سرمایه‌گذاری غیربورسی سرمایه‌گذاری صنعت بیمه جا دارد، دارای سه دارایی ساختمانی است دارایی اول مجتمع اداری تجاری شمس در میدان شهدای مشهد است که 30 درصد آن متعلق به توسعه عمران بیمه بوده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. میزان مخارج انجام شده برای این پروژه حدود 13 میلیارد تومان بود.

دارایی دوم پروژه مسکونی بوستان در خیابان پاسداران تهران است که 60 درصد آن متعلق به توسعه عمران بیمه بوده و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این مجتمع یکی از پروژه‌های خوب گروه بوده و تاکنون حدود 12 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شد.

دارایی سوم توسعه عمران بیمه نیز پروژه تجاری خلیج فارس در خیابان جمهوری (تهران) است که 17 درصد آن متعلق به شرکت مزبور بوده و با 83 درصد پیشرفت فیزیکی مدتی است متوقف است و کارشناسان گفته‌اند ممکن است پیش از شروع مجدد پروژه، نیاز باشد طراحی مجددی برای آن انجام شود. برای این پروژه تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه شد.

پ) سرمایه‌گذاری راهبرد بیمه بیش از 98 درصد آن در مالکیت «وبیمه» است و دارایی اصلی آن مجموعه گسترش انرژی نوآتیه است. گسترش انرژی نوآتیه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت می‌کند و در حال اجرای دو نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت 10 مگاوات در یزد و زاهدان است. نصب پنل‌های خورشیدی این دو نیروگاه تا چندماه آینده به اتمام خواهد رسید. گسترش انرژی نوآتیه از سرمایه‌گذاری آتیه دماوند خریداری شد.

  • علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های ذکر شده در بالا، «وبیمه» خود نیز مستقیما در پروژه‌های زیر سرمایه‌گذاری کرد:

1) پروژه مجتمع اداری تجاری گلستان خیام که مشرف به دریاچه چیتگر در منطقه 22 و بزرگترین پروژه شرکت است. شریک و سازنده پروژه شخص حقیقی (آقای لالوی) است که طبق تازه‌ترین توافق با ایشان قرار شد در ازای دریافت دارایی ملکی، ساخت مجتمع را به اتمام برساند.

این توافق در مرداد ماه 1394 منعقد شده بود اما ضمائم و الحاقیه‌های آن که جزییات توافق و مصالح مورد استفاده را مشخص می‌کرد، امضا نشد که مجموعه توانست امضای آن‌ها را از شریک بگیرد تا در ادامه کار چارچوب موضوع مشخص شد. در سال مالی مورد گزارش پیشرفت پروژه از 57 درصد به 63 درصد رسید، یعنی 6 درصد پیشرفت در سال مالی 1396 صورت گرفت.

بیمه مرکزی با پرداخت 15 میلیارد تومان در سال 1388 در 40 درصد از سهم «وبیمه» در این پروژه، مشارکت داشت که به خاطر تاخیر در اتمام قرارداد بر اساس مفاد قرارداد سود مشارکت به نفع بیمه مرکزی محاسبه می‌شد. برای توقف این روال شرکت وبیمه سهم 40 درصدی بیمه مرکزی را به مبلغ 65 میلیارد تومان خریداری کرد.

به بیان دیگر بیمه مرکزی علاوه بر 15 میلیارد اولیه، در ازای مشارکت در پروژه حدود 50 میلیارد تومان بابت سود دریافت کرد. وجه خرید سهم الشرکه بیمه مرکزی به صورت سهام (10 درصد سهام شرکت توسعه عمران بیمه) و ملک (0.8 دانگ از پروژه اداری خلیج فارس خیابان جمهوری) و چندین واحد از خود پروژه (1737 متر از فضای تجاری و 104 واحد پارکینگ از آن) دریافت شد.

تسویه این قرارداد مشارکت این حسن را داشت که با تعیین تکلیف شدن آن، ادامه پرداخت سود مشارکت به بیمه مرکزی متوقف شد که اگر نمی‌شد تا یکی دوسال دیگر باید تمام سهم خود در پروژه را به بیمه مرکزی تقدیم می‌شد و شاید لازم بود اضافه بر آن هم داده می‌شد. یک حسن دیگر این توافق آنست که از این به بعد، بیمه مرکزی سهم خود برای اتمام پروژه را پرداخت خواهد کرد و در این رابطه اخیرا 7.5 میلیارد تومان نقدا به شرکت پرداخت شد.

البته «وبیمه» در حال بررسی بهترین روش برای تزریق این مبلغ به پروژه است. این مجتمع  12 هزارمتر مربع زیربنای مفید تجاری دارد که بیش از 6 هزار متر آن سهم «وبیمه» است، همچنین از 6 هزار متر زیربنای مفید اداری تمام آن به «وبیمه» تعلق دارد، از تعداد 848 پارکینگ این پروژه نیز 519 تا متعلق به «وبیمه» است.  

2) پروژه مجتمع اقامتی تجاری دریادیم رامسر شامل 52 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری است که واحدهای مسکونی تماما و 2 واحد تجاری در سنوات قبل به فروش رسید. برای فروش 8 واحد تجاری باقیمانده (که نیمی از آن سهم «وبیمه» است) مذاکراتی در جریان است. البته قابل ذکر است که این واحدها متقاضی چندانی نداشته و سعی شده سهم شرکت به شریک واگذار شود.

3) زمین دیلمان در استان گیلان به مساحت چهار هکتار از دارایی‌های شرکت اصلی است که بازاریابی برای فروش آن در جریان است.

نتیجه نهایی: سرمایه‌گذاری صنعت بیمه البته همچنان که در گزارش مدیرعامل روی آن تاکید شد، در نظر دارد در سال مالی منتهی به 31 شهریورماه 97 اقدام‌های زیر را انجام دهد یا مورد پیگیری قرار دهد:

الف) دریافت مجوز افزایش سرمایه از 75 میلیارد تومان به 375 میلیارد تومان در دو مرحله

ب) ادامه عملیات اجرایی پروژه گلستان خیام و همزمان مذاکره جهت فروش یکجای آن یا تهاتر با دارایی نقد شونده

پ) ادامه اجرای دیگر پروژه‌های ساختمانی شرکت و زیرمجموعه‌ها و اتمام و فروش آن‌ها

ت) کاهش سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و تمرکز بر سرمایه‌گذاری در بورس مطابق اساسنامه سازمان بورس

ث) راه‌اندازی صندوق بازارگردانی سهام «وبیمه» با مشارکت نیکی گستر

ج) واگذاری سهم الشرکه «وبیمه» در واحدهای تجاری مجتمع دریادیم رامسر

چ) ادامه مذاکره جهت واگذاری 20 درصد از سهام کارگزاری سپهرباستان

*** براین اساس بر مبنای تصمیم‌های دیروز مجمع، «وبیمه» قصد دارد با ایجاد سه راهبرد؛ برخی از پروژه‌هایش را ادامه دارد، در برخی دیگر راهبرد کاهش سرمایه‌گذاری و در برخی دیگر واگذاری پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

گزارش حسابرس و بازرس قانونی

گزارش حسابرسی و بازرس قانونی با 6 بند مشروط ارائه شد که براساس آن در بند 4  (بند شرط) حدود 6 میلیارد تومان مالیات برای سال‌های 1391 تا 1394 مطالبه شده که برای آن ذخیره در نظر گرفته نشد. برای سال مورد گزارش 1.5 میلیارد تومان ذخیره مالیات در نظر گرفته شد.

بر مبنای توضیح هیات رئیسه مطالبات اداره مالیات را به حق نمی‌داند و قصد دارد اعتراض خود را در این باره پیگیری کند. برای سال مورد گزارش هم برای مالیات نقل و انتقال ملک، ذخیره 1.5 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد که پس از صدور سند به نام شرکت قابل پرداخت خواهد بود و مقدار آن با کمک مشاور خبره مالیاتی تعیین شد.

بر مبنای بند 5 (بند شرط) پروژه مجتمع تجاری اداری گلستان خیام در منطقه 22 تهران با بهای تمام شده 78 میلیارد تومانی از سال 1388 شروع و قرار بوده 30 ماهه تمام شود که چندبار متوقف شد. این پروژه به صورت سه جانبه میان شرکت مورد گزارش و آقای لالوی و بیمه مرکزی است. آقای لالوی شریک و سازنده است که طبق آخرین قرارداد که در سال 1394 با ایشان بسته شد.  قرار است به ازای ادامه ساخت پروژه توسط آقای لالوی از سهم شرکت در پروژه به ایشان منتقل شود. از سوی دیگر در سال 1388 شرکت مورد گزارش 15 میلیارد تومان از بیمه مرکزی دریافت و در ازای آن 40 درصد از سهم خود در پروژه را واگذار کرد. در این قرارداد مشارکت علاوه بر واگذاری 40 درصد سهم شرکت مقرر شد درصورت عدم تکمیل به موقع پروژه سود مشارکت هم برای بیمه مرکزی محاسبه شود. بر همین اساس سهم شرکت در پروژه مورد کارشناسی قرار گرفت و حدود 161 میلیارد تومان برآورد و قرار شد براساس قرارداد مشارکت، معادل 40 درصد این مبلغ یعنی  65 میلیارد تومان به بیمه مرکزی پرداخت شود. مبلغ مزبور با سه دارایی 10 درصد از سهام شرکت وابسته توسعه عمران بیمه، 0.8 دانگ پروژه اداری خلیج فارس در خیابان جمهوری و 36 واحد تجاری و 104 واحد پارکینگ از همان پروژه تسویه شد. رعایت صرفه و صلاح شرکت در این پروژه برای حسابرس محرز نشد.

هیات رئیسه در این باره می‌گوید: قرارداد با آقای لالوی در سال 94 امضا شد اما برای پیوست‌ها و الحاقیه‌ها امضا گرفته نشده بود که با ظرافت و براساس صرفه و صلاح شرکت این کار انجام شد و اجرای پروژه توسط آقای لالوی گرچه به کندی، اما پیش می‌رود. توافق با بیمه مرکزی نیز با توجه به مفاد قرارداد مشارکت، به بهترین شکل انجام شد و بیمه مرکزی قبول کرد به ازای سود مشارکت دارایی‌های پیشنهادی «وبیمه» را دریافت کند.

10 درصد سهام توسعه عمران بیمه تغییری به کرسی‌های «وبیمه» در آن شرکت وارد نکرد، پروژه اداری خلیج فارس هم که از سال 1387 شروع شده و مدتهاست در پیشرفت فیزیکی 80 درصد متوقف مانده است و مشکلات بسیاری دارد و تتمه مبلغ هم از واحدهای پروژه داده شد (درباره تسویه با بیمه مرکزی نیز سهامداران اعتراض و تاکید کردند بیمه مرکزی سود مشارکت را مرکب محاسبه کرده و نه ساده، اما مدیرعامل معتقد بود: مبلغ 50 میلیاردی که بابت تسویه محاسبه شده با سود مرکب فاصله دارد و وقتی تفاوتش را پرسیدند گفت بیش از 200 میلیون تومان).

بر مبنای بند 6 (بند شرط)  حدود 10 میلیارد تومان طلب‌های راکد و سنواتی گروه که عمدتا مربوط به شرکت بازرگانی صبا بیمه ایرانیان است، وصول نشد.

مدیر عامل در این خصوص می‌گوید: شرکت مزبور گرچه در سال 1375 جهت انجام امور ساخت و ساز تاسیس شد اما از سال 1386 به فعالیت‌های بازرگانی تغییر موضوع داد. این شرکت کارنامه خوبی در فعالیت بازرگانی از خود به جا نگذاشت و تقریبا تمام قراردادهای مشارکتی که با بازرگانان بست به نتیجه مناسبی منتهی نشد. در حال حاضر شرکت به یک شرکت وصول مطالبات تبدیل شد. این شرکت که قبلا یک طبقه مجزا در ساختمان شرکت اصلی و تعدادی پرسنل در اختیار داشت، اینک به یک اتاق و یک پرسنل تقلیل یافت و فعالیت بازرگانی نداشت و فقط به وصول مطالباتش مشغول است. در سال مالی مورد گزارش 875 میلیون تومان از بدهی‌های بازرگانی صبا بیمه وصول شده در حالی که این رقم در سال مالی قبل از آن 410 میلیون تومان بود.

همچنین بر مبنای بند 7 (بند شرط) دو ملک یکی در منطقه لاهرود از مشکین شهر و دیگری در بجنورد به تملک شرکت در آمد و در سرفصل دارائی‌های نگهداری شده برای فروش قرار گرفت. ملک لاهرود مشکین شهر که در زمان تملیک 435 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد، در سال مالی مورد گزارش به مبلغ 110 میلیارد تومان به فروش رسید. برای فروش ملک بجنورد با بهای ثبت شده 730 میلیون تومان نیز اقدامی انجام نشد.

هیات رئیسه در این باره عنوان کرد: ملک لاهرود در زمان تملیک شامل باسکول و برخی تجهیزات دیگر بوده و بر اساس آن قیمت‌گذاری، اما پس از آن توسط طلبکاران دیگر مالک قبلی، باسکول و تجهیزات ضبط شد.

در سال گذشته ملک با وضعیت موجود کارشناسی شده و براساس مزایده به مبلغ 110 میلیون تومان به فروش رسید. (سهامداران حقیقی در این باره نیز اعتراض کردند و وقتی مدیرعامل گفت: از 110 میلیون تومان، 30 میلیون تومان را نقد و بقیه را چک مدت‌دار گرفت، اعتراض‌ها بیشتر شد که چه لزومی به فروش این دارایی به این شکل بود) ملک بجنورد نیز در طرح عمرانی شهرداری قرار گرفت و منتظر پاسخ شهرداری جهت معاوضه با ملک یا فروش آن بود.

بر مبنای بند 8 (بند شرط) شرکت فرعی سرمایه‌گذاری راهبرد بیمه در سال مالی مورد گزارش شرکت گسترش انرژی نوآتیه را به مبلغ 10 میلیارد تومان خرید اما به درستی در صورت‌های مالی گروه تلفیق نشد.

هیات رئیسه در این باره تاکید می‌کند: گسترش انرژی نوآتیه از سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (واتی) خریداری شد و در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی کار می‌کند. کار نصب صفحات خورشیدی در این شرکت تا شش ماه آینده به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل همچنین می‌گوید: مجموعه در نظر دارد سرمایه‌گذاری راهبرد بیمه را با تمام دارایی‌هایش از جمله گسترش انرژی نوآتیه واگذار کند و البته در این راستا کارشناسی ارزشگذاری آنرا شروع کرد (سهامداران در مورد این معامله با بیان این عبارت که «شرکت حیات خلوت «واتی» شد» اعتراض کردند زیرا معتقد بودند: به جای درگیر کردن 10 میلیارد پول نقد در این پروژه باید در دارایی نقدشونده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کردید تا در موقع لزوم برای پروژه اصلی شرکت یعنی مجتمع گلستان خیام صرف شود) مدیر عامل تاکید کرد:از فروش دارایی مزبور، سود مناسبی عاید شرکت خواهد شد.

بر مبنای بند 9 (بند شرط) بازرگانی صبا بیمه ایرانیان در سال 1388 مبلغ 3 میلیارد تومان از بیمه مرکزی بابت قرارداد مشارکت گرفت و تا پایان قرارداد یعنی سال 1394  باید 6 میلیارد تومان پرداخت کند. این در حالی است که بیمه مرکزی ادعا دارد 8 میلیارد تومان باید پرداخت شود. علت این تفاوت و عدم ثبت ادعای 2 میلیارد تومانی بیمه مرکزی برای سازمان حسابرسی مشخص نیست.

هیات رییسه همچنین عنوان می‌کند: اختلاف مبلغ ناشی از محاسبه سود به شکل ساده و مرکب است. رییس جلسه معتقد بود: بیمه مرکزی با وجودیکه قرارداد تسویه نشده از سال 1394 دیگر سود محاسبه نمی‌کند و این به نفع شرکت است. تکلیف شده که پیگیری جهت رفع اختلاف با بیمه مرکزی صورت گیرد.

پرسش و پاسخ مجمع

در بخش پرسش سهامداران و پاسخ مسئولان در خصوص علت محاسبه سود مرکب در تسویه با بیمه مرکزی عنوان شد: نزدیک 20 جلسه با بیمه مرکزی برگزار شد تا به این توافق رسید. به گفته مدیرعامل اگر بر اساس نص صریح قرارداد عمل می‌کردیم باید به جای 65 میلیارد تومان مبلغ 85 میلیارد تومان می‌دادیم. مدیران «وبیمه» براساس یکی از تبصره‌‌های قرارداد، بیمه مرکزی راضی شد توافق بدین شکل صورت گیرد..

گسترش انرژی آتیه نو وام ارزی دارد و نیاز به افزایش سرمایه دارد، مسئولان «وبیمه» در خصوص اینکه چگونه می‌توان منابع افزایش سرمایه این شرکت تهیه ‌شود، می‌گوید: قبل از افزایش سرمایه این شرکت، آن‌را در قالب سرمایه‌گذاری راهبرد بیمه خواهیم فروخت. این شرکت با توجه به اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های خارجی پس از برجام در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر صورت گرفت، جذابیت برای خریداران خواهد داشت.

شرکت از نگاه اعداد

  • هزینه مالی به ازای هر سهم؛ صفر تومان (شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها امکان استفاده از تسهیلات بانکی ندارند)
  • سود سهام محقق شده (EPS) به ازای هر سهم؛ 41.5 تومان
  • سود توزیع شده (DPS) به ازای هر سهم؛ 4.2 تومان
  • سود انباشته به ازای هر سهم؛  62.9 تومان در پایان سال مالی منتهی به 31 شهریورماه 96

حاشیه‌های مجمع

- مجمع ساعت 8:20 دقیقه صبح شروع و در ساعت 15:40 دقیقه عصر به اتمام رسید و بیش از هفت ساعت طول کشید.

- آقای ح که نمایندگی 32 درصد از سهامداران حقیقی را به عهده داشت (و اظهار می‌کرد که 50-60 میلیارد تومان از پولش در این سهم درگیر است)، درخواست کرد که یک نفر ناظر از طرف ایشان در ترکیب هیات رییسه مجمع وارد شود. این درخواست با مخالفت رییس مجمع مواجه و سبب شد حدود یکساعت از ابتدای زمان مجمع صرف این موضوع شود. در نهایت وقتی ایشان گفت: اگر با پیشنهادشان موافقت نشود به همراه بقیه سهامداران حقیقی جلسه را ترک می‌کنند، با نظرشان موافقت شد.

- مدیر یکی از گروه‌های تلگرامی بنام (میم – صاد) از شهر اراک خود را به مجمع رسانده بود و با هیجان و حرارت زیادی به عملکرد هیات مدیره و شخص مدیرعامل اعتراض می‌کرد. یکبار هم با عصبانیت گفت: 5-6 میلیارد تومان در ضرر بوده و برگه‌های ورود به جلسه خودش و موکلینش را به سمت جلوی سالن پرتاب کرد.

- روند شمارش آرا حدود 2 ساعت طول کشید. بخشی از معطلی بخاطر این بود که دو برگه رای بنام یک سهامدار حقوقی در آرا یافت شد که بازرس تقاضای بررسی کرد و نهایتا معلوم شد اشکال از نرم افزار بوده که دوبار برگه را چاپ کرده است.

- نماینده بورس به مدیرعامل اعتراض کرد در حالی که همه سهامداران در مجمع حضور ندارند شما مرتبا از فروش تمام دارایی‌هایتان صحبت می‌کنید!

- سهامداران حقیقی تقریبا با تمام کارهای انجام شده توسط هیات مدیره مخالفت می‌کردند، مگر با کاهش سنوات کارکنان شرکت از 45 روز به حداقل قانونی یعنی 30 روز که در راستای کاهش هزینه‌های شرکت انجام گرفته بود.

- در هنگام انتخاب هیات مدیره وقتی نام سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به عنوان کاندید اعلام شد، اعتراض‌هایی از سوی سهامداران حقیقی صورت گرفت. علت هم آن بود که دقایقی قبل و همزمان با برگزاری مجمع، شفاف‌سازی آتیه دماوند روی کدال منتشر شد، مبنی بر اینکه قصد دارد حدود 10 درصد از سهام 12 درصدی خود در وبیمه را به قیمت هر سهم 335 تومان واگذار کند. اعتراض‌ها آنقدر شدید بود که نهایتا رییس جلسه توسعه عمران بیمه را به عنوان کاندید جدید معرفی کرد که رای هم آورد و آتیه دماوند از ورود به هیات مدیره بازماند.

آنچه از «وبیمه» باید بدانید

سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در سال 1375 با سرمایه اولیه 4.5 میلیارد تومان تاسیس و در سال 1378 وارد بورس شد. در حال حاضر سرمایه شرکت 75 میلیارد تومان است. شرکت گرچه در طبقه‎بندی بورس در ردیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد اما بر اساس تصمیم‌های مدیریتی در سال 1388 عمده سرمایه‌گذاری‌ها به تدریج به سمت ساختمان‌سازی رفت و در حال حاضر 83 درصد دارایی‌های شرکت (اصلی و شرکت‌های فرعی و وابسته) در املاک و مستغلات است. این انحراف از مسیر سرمایه‌گذاری شرکت، پس از افزایش قیمت‌ها و رکود ساختمانی سبب ایجاد مشکلاتی در سودآوری شرکت شد.