جهش شاخص به سطح 92 هزار واحد

سقف تاریخی شاخص کل بازار سهام امروز مجددا جا‌به‌جا شد و از سطح 92 هزار واحد عبور کرد. اکثر گروه‌های مطرح بازار در رشد شاخص موثر بودند. «فولاد» هم‌چنان در صدر نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل است و بیش‌ترین حجم معاملات در گروه خودرو صورت می‌پذیرد.

اخبار مساعد و متعددی انگیزه‌بخش رشد امروز بازار هستند. اعمال تعدیل مثبت نماد «شپنا» و توقف دو نماد «شاوان» و «شراز» بازار سهام نمادهای پالایشی را داغ کرده است و به تبع آن «شتران» و «شبندر» در اولین دقایق شروع معاملات صف خرید را تجربه می‌کنند.

با این حال «فولاد» هم‌چنان پیشران اصلی شاخص کل به حساب می‌آید. ارزندگی بنیادین این سهم سبب شده علی‌رغم اخبار کاهش تعرفه واردات فولاد، قیمت این سهم هم‌چنان مسیر صعودی خود را ادامه دهد و سقف 280 تومانی را نیز پشت سر بگذارد. نمادهای سنگ آهنی نیز امروز روند رشد قیمتی را تجربه می‌کنند و «کچاد» که صف خرید را در سمت تقاضای خود دارد از جمله نمادهای تاثیر‌گذار بر رشد شاخص است.

بازار نمادهای خودرویی نیز هم‌چنان داغ است و جو عمومی این گروه نیز رو به رشد است. «خودرو» در محدوده نزدیک به صف خرید در حال معامله است؛ این در حالی‌ست که تعیین تکلیف برجام به داراز کشیده است و تصمیم‌گیری در مورد آن دوباره به کاخ سفید محول شده است.

دیده‌بان بورس سه‌شنبه (21 آذر)

Submitted by admin on