جدیدترین تحولات بازار فلزات پایه

20:11 - 1400/01/17
با ورود شاخص دلار به محدوده منفی در آغاز معاملات این هفته، بازار فلزات پایه از زیر فشار روزهای گذشته تا حدی خارج شد و افزایش سطح خرید تکنیکال پس از افت قیمت ملموس روز جمعه نیز در این روند بی تاثیر نبود. در ادامه اما فضای مبهمی در معاملات لندن حاکم شد. بازار شانگهای به تبع سقوط پایان هفته فلزات در لندن کماکان زیر فشار قرار دارد.
جدیدترین تحولات بازار فلزات پایه

شاخص دلار پس از رشد ملموس در هفته گذشته، از اواخر معالات روز جمعه روندی رو به افول را به تبع آغاز فرآیند شناسایی سود در پیش گرفت. در روز جاری نیز با افتی 0/15 درصدی تا این لحظه مواجه شده است. افت ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان نیز منجر به بهبود نسبی تقاضا برای فلزات از سوی  مشتریان استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری شد.

در عین حال پس از فشار افت ملموس فلزات و اصلاح قیمت ها  در پایان هفته گذشته، بسیاری از معامله گران صبح امروز در موقعیت خرید نشسته اند  و همین امر نیز از جو منفی روز جمعه در این بازار کاسته است. این روند اما چندان دوام نیاورد و بار دیگر معاملات زیر فشار مختصری قرار گرفت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/18 درصدی در سطح 6831 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم بدون تغییری ملموس در سطح 2174 دلار معامله می‌شود. سرب همین وضعیت را تجربه کرد هو در سطح 2428 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی 0/8 درصدی در سطح 3200 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 1/3 درصد ارزان شد و آلومینیوم نیز کاهش قیمتی 0/6 درصدی مواجه را پشت سر گذاشت. در این میان سرب 2/7 درصد افت کرد و تنها روی با افزایش قیمتی 0/1 درصدی مواجه شد.