مجلس به دنبال بررسی قرارداد 2 خودروساز

16:57 - 1400/01/17
سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی ایران خودرو و سایپا خبر داد.

 بررسی قراردادهای خودروسازان که بعد از پسابرجام شرایط برای ورود سرمایه‌گذار بین‌المللی آسان شده، مهم‌ترین موضوعی است که مجلس را برای پرسش از خودروسازان ترغیب کرده است. تفاوت دیدگاه در خصوص چگونگی نوع قراردادها میان مجلس و خودروسازان کار را به جایی رسانده که اختلاف نظر دو طرف را بر سر این موضوع تشدید کرده است. پیش از این هم گمانه‌زنی‌ها و اختلاف نظرهایی بر سر انعقاد قراردادها همچون قرارداد پژو و سیتروئن مطرح و به چالش کشیده بود. کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 مجلس بر مبنای همین استدلال، دو خودروسازی داخلی را برای ارائه توضیح بیشتر به مجلس فراخواند.

به گفته نادرقاضی‌پور؛ سخنگوی این کمیسیون بر مبنای جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برگزار شد، دو خودروساز باید قراردادهای جدید خودرویی را به مجلس ارسال کنند تا این قراردادها به صورت مجزا در کمیسیون تولید ملی و همچنین کمیسیون صنایع ومعادن بررسی و مشخص شود آیا این قراردادها صرفه اقتصادی داشته است؟ و آیا در راستای سیاست‌های نظام و به منفت کشورمان بوده است؟ براین اساس تصمیم گرفته شد کمیته‌ای در کمیسیون ویژه تشکیل شود تا قراردادهای خودرویی سایپا و ایران خودرو با سیترون و پژو را مورد بررسی قرار دهد.