با کدال | « خودرویی » ها در بهمن چه کردند؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: اساسا ارتباط دادن مسیر قیمتی سهام خودرویی با کیفیت عملکرد و سودآوری آن‌ها کار بیهوده‌ای است. با این حال باید در نظر داشت بهترین خبر برای سهام خودروسازانی که در پی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌اند، بازگشت به مدار سودآوری خواهد بود. این مساله می‌تواند از سهام رقیق‌شده این گروه بهترین حمایت را به عمل آورد.

با کدال | عملکرد بهتر از معمول گروه « تجهیزات و ماشین آلات » در ماه بهمن

Submitted by admin on

دنیای بورس: شاخص گروه تجهیزات و ماشین‌آلات در آخرین جلسه معاملاتی هفته یک درصد دیگر رشد کرد. با این حال باید توجه داشت که فاصله سودآوری و قیمت‌ سهام در این گروه کاملا قابل‌توجه است و نسبت‌های قیمت به درآمد عقب‌نگر در این گروه به صورت میانگین بالاتر از 20 مرتبه است.

توضیحاتی که در بالا داده شد لزوم بررسی دقیق‌تر عملکرد این بنگاه‌ها را گوشزد می‌کند. این گروه یکی از بهترین عملکردها را در ماه بهمن به نمایش گذاشته است. با این وجود اعمال چنین روندی بر قیمت سهم مستلزم بررسی ابعاد دقیق‌تر فعالیت شرکت‌هاست.

با کدال | کارنامه بهمن‌ « دارویی » ها

Submitted by admin on

دنیای بورس: تا لحظه انتشار این گزارش همچنان نمادهای «دجابر»، «دتماد» و «دیران» فعالیت ماهانه خود در ماه بهمن را منتشر نکرده‌اند و به همین علت در جدول زیر قرار نگرفته‌اند.

نمادهای «دسانکو»، «دبالک» و «دسینا» به وضوح عملکردی متمایز و بهتر از 4 ماه قبلی را به نمایش گذاشته‌اند. در مقابل‌ نمادهای «دشیمی»، «کاسپین» و «دسبحان» از برآورده کردن انتظاراتی که پیش از این به وجود آورده‌اند باز ماندند.

با کدال | مروری بر عملکرد گروه سیمان در ماه بهمن

Submitted by admin on

دنیای بورس: عموما در فصل‌های سرد و به خصوص زمستان انتظار چندانی از تولید پرحجم سیمان‌سازان نمی‌رود. معمولا شرکت‌هایی که بتوانند بر خلاف این انتظار حرکت کنند در سودآوری زمستانی از دیگر شرکت‌های هم‌گروه خود را جدا می‌کنند.

Subscribe to عملکرد بهمن ماه شرکت های بورسی