عقبگرد طلا با مقاومت بانک مرکزی آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از سخنرانی آقای ژروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال افت نرخ بهره دلار در ماه آتی میلادی قیمت طلا در بازارهای آسیایی طی معاملات روز چهارشنبه نزولی شد.

هر اونس طلا در بازار جهانی 0.97 درصد (معادل 13.62 دلار) افت کرده و به قیمت 1410.4 دلار به فروش می‌رسد. قیمت طلا در بازار آتی کامکس نیویورک هم 0.35 درصد (معادل 4.72 دلار) افت کرده و هر اونس از این فلز گرانبها به بهای 1414 دلار معامله می‌شود.

کارشناسان وال‌استریت در انتظار تداوم رشد طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: فلز زرد در معاملات جمعه به اوج 14 ماهه رسید و بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو اکثریت کارشناسان وال‌استریت و فعالان مین‌استریت اعتقاد دارند شتاب صعودی طلا در هفته پیش‌رو نیز خودنمایی خواهد کرد.

از 22 متخصص بازار شرکت‌ کرده در این نظرسنجی 16 نفر (73 درصد) رای به صعود طلا داده‌اند. و 3 رای (14 درصد) به هریک از دو گزینه عدم تغییر و نزولی بودن اختصاص داده شده است.

آیا چین از اوراق خزانه آمریکا به عنوان سلاح استفاده خواهد کرد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: رویترز در گزارشی تحلیلی به بررسی شرایط حجم بالای اوراق خزانه آمریکا نزد دولت چین پرداخته است. استفاده ابزاری از این حجم بالا از دارایی بازارهای مالی جهانی را از تعادل خارج کرده، نرخ بهره را بالا برده و تنش‌های بین دو غول اقتصادی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

رشد همزمان دلار و یوآن

Submitted by admin on

دنیای بورس: در نخستین روز از اظهارت دو روزه رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در کمیته بانکی سنا این کشور، ژروم پاول اعلام کرد که هیچ عجله‌ای برای قضاوت در مورد تغییر نرخ بهره دلار ندارد و در صورت لزوم کوچک‌سازی ترازنامه این نهاد را تغییر خواهد داد.

رشد کامودیتی‌ها با تضعیف چشم‌انداز دلار

Submitted by admin on

دنیای بورس: شاخص دلار که معرف قدرت این پول در مقابل سبدی متشکل از ارزهای رقیب است در مقایسه با بیشترین مقدار خود از روز گذشته 0.5 درصد افت داشته و به سطح 96.37 واحد رسیده است. نرخ بیکاری بریتانیا در ماه دسامبر در سطح کم‌ترین حد خود باقی ماند و باعث افزایش 1.03 درصدی نسبت ارزش پوند به دلار در معاملات دیروز شد. با این حال عدم برآورده شدن انتظارات از رشد دستمزدها در ماه دسامبر با افزایش تنها 3.4 درصد از رشد بیشتر پوند استرلینگ جلوگیری کرد.

Subscribe to فدرال رزو