عقبگرد دلار از سقف 13 ماه و نیمه

Submitted by admin on

روز گذشته اخبر رسید که مقامات آمریکا و چین به توافق رسیده‌اند که دور بعدی مذاکرات تجاری خود  را در روزهای 21 و 22 آگوست یعنی اواسط هفته آینده برگزار کنند. با انتشار این خبر از شب گذشته امیدوهایی در زمینه احتمال کاهش اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان پدید آمد امری که تقاضا برای دارایی های امنی مانند دلار آمریکا را کاهش داد.

 شاخص دلار با افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگن و همچنین تضعیف ملموس یورو در برابر دلار آمریکا چهارشنبه شب توانست تا 96/98 واحد پیشروی کند که این رقم از ژوئن 2017 در بازار دیده نشده بود.

شاخص دلار در مسیر صعود

Submitted by admin on

انتشار آمار بهتر از حدانتظار در زمینه رشد دستمزد در بخش خصوصی آمریکا در پایان هفته گذشته بار دیگر خوش بینی‌هایی را در زمینه افزایش نرخ بهره این کشور در میان سرمایه‌گذاران پدید آورده و همین امر از رشد دلار در برابر سایر ارزهای مطرح جهان حمایت کرده است. با این وجود حجم معاملات بسیار پایین‌تر از روزهای عادی بوده و انتظار می‌رود در روزهای پیش رو نیز وضعیت مشابهی بر بازار ارز حاکم باشد چرا که علاوه بر روز کارگر، شاهد تعطیلی‌های دیگری در شرق آسیا به خصوص ژاپن در روزهای آتی خواهیم بود.

شاخص دلار در بالاترین سطح سه هفته اخیر

Submitted by admin on

رشد ارزش دلار در روز جاری بیشتر مدیون اعلام نظر رئیس بانک مرکزی نیویورک در زمینه در نرخ بهره بوده است. ویلیام دادلی در زمینه برنامه خریداوراق قرضه فودرال رزور اعلام کرد که این نهاد همزمان با شروع کاهش حجم پورتفوی 4/5 تریلیون دلاری اوراق قرضه اقدام به کاهش نرخ بهره نخواهد کرد اما این امر تنها وقفه کوتاهی در برنامه افزایش نرخ بهره ایجاد خواهد کرد. گفتنی است که طی روزهای گذشته در بیانیه منتشر شده از نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا مشخص شد که این نهاد قصد کاهش حجم پورتفوی اوراق قرضه خود را در سال جاری دارد. اعلام این خبر منجر به ایجاد فشار بر دلار شده بود.

Subscribe to شاخص دلار