لیدرهای آینده بورس کدامند؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: بازار سهام در حالی با خبر پمپاژ ارزی با رشد قابل‌توجهی همراه شد که تایید این خبر از سوی رییس کل بانک مرکزی در شامگاه یکشنبه، موج جدیدی از صعود را در بازار ایجاد کرد. به‌طوری‌که رکورد تاریخی بورس تهران در جریان معاملات روز دوشنبه با جهش ۴ هزار و ۸۸۰ واحدی شاخص کل بورس و ثبت بازدهی 3.8 درصدی در این روز شکسته شد. در حالی بازدهی این بازار تا پایان روز سه‌شنبه به حدود 40 درصد رسید که این روند در معاملات آخرین روز کاری هفته متوقف شد و بازار بعد از 10روز صعود بی‌وقفه، افت 1.5 درصدی را تجربه کرد.  

جذاب‌ترین صنایع بورسی کدامند؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: رشد اخیر بازار سهام و ورود نقدینگی جدید، لزوم سرمایه‌گذاری در سهام مناسب را بیش از گذشته نمایان می‌سازد. به عبارت دقیق‌تر در شرایط کنونی که شاهد ورود نقدینگی جدید به بازار و رشد نسبی در اکثر نمادهای فعال بورسی هستیم، چه صنایعی می‌توانند این روند صعودی را نه تنها در کوتاه‌مدت، بلکه در میان‌مدت و بلندمدت نیز حفظ کنند؟ کدام گروه‌ها و شرکت‌ها با برخورداری از پتانسیل مناسب، گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری خواهند بود؟ اصلاح اخیر بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود ؟ بازار سهام در بلندمدت چه روند حرکتی خواهد داشت؟

هشت‌ضلعی تثبیت رونق بورس

Submitted by admin on

دنیای بورس: اقبال عمومی و ورود نقدینگی جدید به بازار سهام در حالی هفته گذشته با روندی مطلوب همراه بود که رشد ارزش معاملات روزانه تا بیش از 900 میلیارد تومان، یکی از نشانه‌های ورود پول‌های جدید است. نقدینگی مزبور که پس از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از سال گذشته، به دنبال مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری بود، با مسائل سیاسی رخ داده وارد بازار طلا و سکه شد. اکنون این پول‌های سرگردان، بورس را به عنوان بازاری جدید برای سرمایه‌گذاری برگزیده و راهی این بازار شده است. امری که به عقیده فعالان بورسی، همچنان ادامه دار خواهد بود و پول‌های تازه‌تری را روانه بورس خواهد کرد.

Subscribe to اتاق فکر