بازار جهانی در یک نگاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: بلومبرگ در گزارشی به تحولات بازار جهانی در هفته جاری پرداخته است. نگرانی جنگ تجاری چین و آمریکا بر پیکره اقتصاد جهانی سایه افکنده است. مذاکرات آخر هفته دو ابرقدرت اقتصادی بی‌نتیجه باقی ماند، با این حال هنوز امید به دستیابی به توافق وجود دارد.

هفته گذشته ترامپ تعرفه اعمالی بر 250 میلیارد کالای وارداتی از چین را به 25 درصد رساند و تهدید کرد در صورتی که طی یک ماه آینده طرف چینی به یک توافق همه‌جانبه نرسد، این تعرفه‌ها را بر روی تمامی کالاهای ساخت چین بسط خواهد داد.

عقبگرد دلار از سقف 11 ماهه

Submitted by admin on

با تداوم روند صعودی شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر توانست تا مرز 95/53 واحد پیشروی کند. این رقم از جولای سال 2017 تاکنون در بازار دیده نشده بود. با وجود اینکه به صورت سنتی در بازار جهانی ارز ین ژاپن  و فرانک سویی به عنوان داریی های امن شناخته می شوند اما دلار آمریکا نیز در بسیاری از موارد در برابر دیگر ارزهای مطرح به ویژه ارزهای اروپایی نقش داریی امن را در بازه‌های کوتاه مدت بازی می‌کند. در روزهای اخیر با بالاگرفتن تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بخشی از سرمایه‌گذاران به سوی دلار حرکت کردند امری که شاخص دلار را به رکورد یک سال اخیر خود نزدیک کرد.

Subscribe to بانک مرکزی انگلیس