ابلاغ بانک مرکزی| حذف سود مرکب از جریمه‌ها

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس اعلام بانک مرکزی، بدهکاران شبکه بانکی که بدهی سررسیدشده خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت نکرده‌اند، تا پایان اسفند ۹۸ فرصت دارند تا با مراجعه به شعب، از امکان تسویه نقدی بدهی بدون پرداخت سود مرکب و جریمه، بهره‌مند شوند.

به این ترتیب بدهکاران تنها کافی است اصل بدهی و نرخ سود ساده تا تاریخ تسویه نقدی را پرداخت کنند. سقف برخورداری از این مزیت، برای اشخاص حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۲ میلیارد تومان است.

دلیل اختلاف/ چرا سود مرکب بانک ها حذف نمیشود؟

Submitted by admin on

به گزارش«دنیای بورس» یکی از عوامل عدم تحقق شعار رونق تولید رویه نادرست و غیرقانونی در برخی بانک‌ها از سنوات گذشته با عنوان دریافت سود مرکب است. «بهره مرکب {سود} مرکب نوعی بهره است که در آن میزان بهره به اصل سرمایه اضافه می‌شود و در نوبت‌های بعدی علاوه بر اصل سرمایه‌گذاری، به بهره نیز بهره تعلق می‌گیرد.» (روزنامه دنیای اقتصاد. ۲۶ مرداد ۱۳۸۵) اصلاح رویه نحوه پرداخت تسهیلات، محاسبه سود، سودهای مرکب و بسیاری از موارد ضروری است اما برخی بانک‌ها برای اصلاح مقاومت می‌کنند و حتی اطلاع درست و کافی از قانون ندارند

برچسب‌ها

ممنوعیت اخذ سود مرکب در بانک‌ها

Submitted by admin on

به گزارش خانه ملت، براساس صحبت‌های ولی اله سیف دستورالعمل بانک مرکزی درباره محاسبه نرخ سود وام، شفاف است و بانک‌ها به اجرای آن ملزمند. براساس سازوکار تعریف شده در تسویه وام‌های بانکی باید مولفه‌های نرخ سود و مدت ملاک باشد.

بهره مرکب نوعی بهره است که در آن میزان بهره به اصل سرمایه اضافه می‌شود و در نوبت‌های بعدی علاوه بر اصل سرمایه‌گذاری، به بهره نیز بهره تعلق می‌گیرد. به همین دلیل این مساله تاثیر معناداری روی اصل سرمایه خواهد داشت.

Subscribe to سود مرکب