پول‌پاشی 300 همتی بانک مرکزی / اثر تورمی نرخ بهره ثابت

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، روند نرخ بهره بین بانکی در کشور تا هفته نخست بهمن در مسیری ثابت قرار داشته و به‌تازگی بخشنامه‌ای برای اصلاح آن صادر شده است. این در حالی است که آمار و ارقام از وضعیت بدهی بانک‌ها، خطرناک گزارش شده است. بانک مرکزی به صورت کلی در دو بازار به مدیریت نقدینگی بانک‌ها می‌پردازد؛ بازار باز با ماهیتی میان‌مدت و بازار شبانه با معاملات کوتاه‌مدت. 

 

حق‌السکوت گران بانک مرکزی به بانک‌ها

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، همه چیز در بازار بین بانکی به اوج خود رسیده است. بانک مرکزی که در این بازار اهتمام بر تنظیم نرخ بهره بین بانکی و از سوی دیگر بهبود وضعیت نقدینگی بانک ها دارد پاسخ مشکل بانکی را در تزریق بالای پول در این بازار می داند.

 

از ابتدای سال 99 تاکنون در کنار بازار شبانه که در آن بانک ها می توانند نیازهای کوتاه مدت خود را برطرف کنند در بازار باز نیز بانک مرکزی نقدینگی بانک ها را با بده بستان های میان مدت مدیریت می کند.

در همین رابطه در هفته های اخیر شاخص تزریق پول در مجموع دو بازار به حدی رسیده که در سال های اخیر سابقه نداشته است.

یک گزارش خواندنی درباره سیاست پولی در ایران

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: عملیات بازار باز به‌عنوان ابزار سیاستی سنتی که فعال‌ترین و موثرترین قابلیت استفاده را در اقتصادهای صنعتی و نوظهور طی پنج دهه گذشته داشته، اخیرا در اقتصاد ایران مورداستفاده قرار گرفته است.

هدف چنین رویکردی امکان واکنش فعالانه و اثربخش بانک مرکزی به پویایی‌های نرخ‌های سود و هدایت‌بردار نرخ‌های سود اقتصاد در مسیر سازگار با اهداف سیاستی است.

نقشه اقتصادی چین برای سال 2019

Submitted by admin on

بر طبق گزارش این خبرگزاری پس از اتمام نشست اقتصادی سران حکومت چین، تصمیم بر این شد که روند کاهش مالیات ها و تامین نقدینگی مورد نیاز بازارها به منظور تثبیت روند رشد اقتصادی این کشور تداوم یابد.

همچنین تصمیم‌گیران چین از تداوم سیاست مالی فعال و سیاست پولی خنثی در سال 2019 خبر دادند. nv  در عین حال قرار بر این شد که پکن به زودی سهمیه انتشار اوراق قرضه از سوی استان‌های مختلف را منتشر کند و در عین حال گام های اساسی برای حل مشکلات مالی بنگاه‌های کوچک در بخش خصوصی بر دارد.

بسته پولی 19 بندی بانک مرکزی

Submitted by admin on

اکبر کمیجانی؛ قائم مقام بانک مرکزی دیروز در حاشیه مجمع عمومی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور در سخنرانی خود از بسته 19 بندی برای مدیریت بازار خبر دادند ولی بسته بانک مرکزی که در هفته‌های اخیر رونمایی و اجرا شد 3 بند شامل اوراق گواهی سپرده ریالی،

پرواز یورو، روزهای بد دلار

Submitted by admin on

شب گذشته و در خلال یک کنسرت موسیقی در شهر منچستر انگلیس وقوع انفجاری به ظاهر تروریستی منجر به کشته و زخمی شدن شمار قابل توجهی از حاضران در این کنسرت شد و همین امر نیز التهاب را به بازار ارز تزریق کرد و باعث تزلزل پوند در برابر ارزهای مطرح جهان از جمله ین شد. امروز نیز این روند ادامه داشته و شاهد افت 0/2 درصدی ارزش این ارز در برابر ین هستیم.

Subscribe to سیاست پولی