اقتصاد چین در دوران کرونا موفق بود؟ + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌ اقتصاد نوشت: داده‌های رسمی اقتصاد چین نشان می‌دهد، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰میلادی رشد ۳/ ۲ درصدی را به ثبت رسانده است و به عبارتی تنها اقتصاد بزرگ جهان است که سال پاندمی کرونا را بدون انقباض اقتصادی سپری کرده است، این در حالی است که انتظار می‌‎رود بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا سال گذشته را با کاهش در مقدار تولید ناخالص داخلی پشت سر گذاشته باشند.

برچسب‌ها

پیش بینی از اقتصاد چین و امارات در سال 2021

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: پیش‌بینی‌ها از دو تحول مثبت اقتصادی برای سال ۲۰۲۱ حکایت می‌کند. طبق پیش‌بینی بانک جهانی، اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱، به‌رغم همه‌گیری کرونا، رشد ۹/ ۷ درصدی را تجربه خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، اقتصاد امارات و دبی در سال ۲۰۲۰ تا ۲/ ۶ درصد کوچک‌ شد؛ اما اقتصاد این منطقه در سال ۲۰۲۱ با رشد ۴ درصدی مواجه خواهد شد.

پیش بینی بانک جهانی درباره اقتصاد چین

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد که رشد اقتصادی چین از ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۷.۹ درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت. در این گزارش پیش‌بینی شده است که با افزایش اعتماد به نفس شرکت‌ها و تقویت تقاضای مصرف‌کنندگان و بهبود شرایط بازار کار، اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ به سطح قبل از پاندمی بازگردد.

بانک جهانی: اقتصاد چین از همه بهتر است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد اقتصاد چین بیشترین رشد را در بین اقتصادهای بزرگ جهان تجربه کند. بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال آینده 7.9 درصد رشد کند که در صورت تحقق، 5.9 درصد بیشتر از چیزی خواهد بود که در سال جاری به ثبت می رسد.

بیم و امید در اقتصاد امریکا | تورم چین در کمترین سطح ١١ سال اخیر

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: لیست حقوق‌بگیران بخش خصوصی در ایالات‌متحده کمتر از آنچه برای ماه اکتبر پیش‌بینی‌ شده بود، افزایش یافت تا نشانه‌های اولیه‌ای از علائم کاهش شتاب در رشد اقتصادی ظهور یابند درحالی‌که محرک‌های مالی دولت کاهش یافته‌اند و موارد جدید ابتلا به‌ویروس کرونا نیز در سراسر این کشور رو به افزایش است.

ویژگی‌های سیستم اقتصاد چین

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: چین اکنون دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از امریکاست و در چهار دهه، صدها میلیون نفر از مردم این کشور از فقر مطلق خارج شده‌اند. رهبران چین سیستم اقتصادی این کشور را سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی توصیف می‌کنند، اما در غرب، این سیستم اقتصادی کاپیتالیسم دولتی توصیف شده است. منظور از کاپیتالیسم دولتی نقش بسیار بزرگ دولت در اقتصاد است.

برچسب‌ها

هشدار IMF به اقتصاد چین

Submitted by admin on

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود درباره اقتصاد چین، به این کشور هشدار داد هرچه سریع‌تر باید مشکل بدهی شرکت‌ها را حل کند؛ در غیراین صورت رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان به شدت تهدید خواهد شد.

در ابتدا، دولت چین باید به منظور توقف تامین مالی شرکت‌های ضعیف، تقویت مدیریت شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های اجتماعی و پذیرش رشد اقتصادی کندتر در کوتاه‌مدت، تصمیماتی در سطح بالا اتخاذ کند.

دولت همچنین باید بدهی‌ها را در همه سطوح، از بدهی‌های شرکت‌های دولتی گرفته تا دولت‌های محلی، بازخرید کند.

کابوس تکراری اقتصادها

Submitted by admin on

«چین ناگهان وارد دوره‌ای با رشد اقتصادی آهسته می‌شود»، «اژدهای زرد برای یک دوره طولانی رشد اقتصادی نامطلوب، تورم منفی و احتمالا رکود مواجه خواهد شد»؛ این‌ها پیش‌بینی‌های موسسات گلدمن ساکس و مودیز از آینده دومین اقتصاد بزرگ دنیا است که پیام مهمی در دل خود نهفته دارد.

Subscribe to اقتصاد چین