تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی در پاسکاری دولت و مجلس

Submitted by admin on

دنیای بورس | اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفته است:

  • در حال رایزنی با مجلس برای ارز ۴۲۰۰ تومانی ‌کالاهای اساسی هستیم.
  • امیدواریم با مجلس به تفاهم دست یابیم تا به مردم فشاری از بابت قیمت کالاها تحمیل نشود.
  • کمبود کالا گاهی به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌ها یا تغییر سیاست‌ها که با دقت درست اعلام نمی‌شود رخ می‌دهد.
  • ممکن است مردم نگران شوند که کالایی چند ماه دیگر قیمتش افزایش یابد و اقداماتی در این خصوص انجام دهند و ما نتوانیم هم زمان بازار را تنظیم کنیم.

برچسب‌ها

دلار 4200 تومانی برای دارویی ها حذف میشود؟/ نمیشود؟ | ما گیج شدیم، شما چطور؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: روز گذشته اظهارات ضد و نقیضی درخصوص تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به دارو ازسوی نمایندگان مجلس مطرح شد. درحالی‌که برخی اعضای کمیسیون تلفیق عنوان کردند که تخصیص دلار ۴۲۰۰ به دارو در سال آینده نیز تداوم خواهد یافت، برخی دیگر از نمایندگان خبر از حذف این سیاست در بودجه ۱۴۰۰ دادند.

برچسب‌ها

پرسش بدون پاسخ | دلار 4200 تومانی از بودجه حذف میشود؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: میدان بودجه، شاهد یک دوئل دلاری میان مجلس و دولت است. در یک سوی میدان، رئیس دولت معتقد است که تغییرات ارزی صورت‌گرفته توسط مجلس، تنها یک ضرب و تقسیم عددی بوده که در نهایت منجر به افزایش سهم نفت و رشد نرخ دلار در بودجه ۱۴۰۰ شده است.

رانت دلار 4200 تومانی از بودجه حذف شد!

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون تلفیق گفته است: اصلاحیه‌های خوبی در بودجه سال ۱۴۰۰ رقم خورده است و یکی از مهمترین آن کاهش وابستگی بودجه به نفت است؛ از سوی دیگر هم رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده حذف شد.

برچسب‌ها

آینده بورس با حذف دلار 4200 تومانی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای ‌اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی بعد از نزدیک به ۳ سال قرار است مختومه اعلام شود. سیاستی که از ابتدا با حواشی بسیاری همراه بود و همواره موجی از انتقادات مصرف‌کننده وتولید‌کننده را به دنبال داشت.

ابهامات درباره دلار 4200 تومانی + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: بعد از اینکه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 تصمیم گرفت که ارز 4200 تومانی را حذف کند و رقم ارز محاسباتی در لایحه را از 11500 تومان به 17500 تومان افزایش داد، سوالات و ابهامات زیادی درباره این مصوبه کمیسیون تلفیق مطرح شد.

برچسب‌ها

تصمیم نهایی برای دلار 4200 تومانی چه شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، مهر نوشت: معاون اول رئیس جمهوری گفت: تصمیم دولت این بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چند ماه در اقتصاد کشور باشد و با نرخ تورم، افزایش یابد اما سران قوا تصمیم گرفتند که این ارز ابقا شود.

برچسب‌ها

همتی: دلار 4200 تومانی را قبول ندارم | دیدار هیات کره‌ با رئیس کل بانک مرکزی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، رئیس کل بانک مرکزی گفته است:

از نظر تخصصی ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول ندارم اما دولت در شرایطی که کشور دچار افزایش جدی نرخ ارز به دلیل تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای شده بود، چاره‌ای جز تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی و داروی مردم نداشت.

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک مقاطعی بسیار خوب عمل کرد.

معتقدم اگر همین ارزی که به خوبی اجرا و توزیع نشده را مجلس بخواهد، تغییر دهند حتما در قیمت کالاها تاثیر خواهد گذاشت و باید به نوعی حذف ارز یارانه‌ای جبران شود.

برچسب‌ها

تیر دلار 4200 تومانی به هدف خورد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دیوان محاسبات کشور، سعید بیت‌عفری معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات با حضور در برنامه « صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما، درخصوص تبعات ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقش آن در آغاز موج دوباره گرانی‌ها در کشور، با اشاره به سابقه، ضرورت و فلسفه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس سیاست‌های بانک‌مرکزی و ارزی کشور که همان سیاست شناور مدیریت شده‌است، تاکید کرد: هدف اصلی در تخصیص ارز به نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی تامین کالاهای اساسی کشور مانند نهاده‌های دامی و کالاهای پزشکی بود، اما متاسفانه دولت در یک اقدام عجیب و یک

برچسب‌ها

اعداد عجیب و غریب درباره رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، پرونده ارز ۴۲۰۰ از فرودین ۹۷ باز شد و با وجود اینکه ثمره و دستاوردی برای سفره مردم نداشت و موجب به بار آمدن سیل خسارت‌ها در کشور شد و بسیاری از فعالان اقتصادی و دولتمردان بر ضرورت حذف آن صحه گذاشتند، دولت همچنان بر تداوم سیاست اشتباه خود اصرار می ورزد.

خبرگزاری خانه ملت- 21 فروردین 97 بود که معاون اول رئیس جمهور در صفحه تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد از فردا نرخ ارز، 4200 می‌شود و این شروع ماجرایی پر پیچ و خم در اقتصاد کشور بود.

برچسب‌ها

Subscribe to دلار 4200 تومانی