رشد 63 درصدی قیمت کالاهای اساسی در مردادماه

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز ؛ رکوردار رشد قیمت در حالی در اولین فصل سال جاری به «شکر سفید» اختصاص یافت که در تیر ماه «برنج تایلندی (غیر از هومالی) » رکودار رشد قیمت در بازار بود و با این شرایط در مرداد ماه سال جاری شاهد جابجایی عنوان رکورددار رشد قیمت کالای اساسی در بازار بودیم و «شکر سفید» در این میان جایگزین « برنج تایلندی (غیر از هومالی)» شد.  

 

افزایش قیمت شکر قانونی است؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است و نرخ این کالاها به‌طور حتم به قیمت قبل باز خواهد گشت.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش افزود: اگر تا دو روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون شک ورود خواهیم کرد. وی بیان‌ کرد: علاوه‌بر اینکه در بازار جمع‌آوری این کالاها رخ نمی‌دهد، از ذخایر نیز استفاده خواهیم کرد تا قیمت را پایین بیاوریم.

اخبار مهمی که در بازار شکر وجود دارد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: از آغاز امسال عرضه شکر کاهش یافت و موجب افزایش قیمت آن شد. اما پس از مدتی قیمت این کالا ثابت ماند.

به گفته فعالان در تابستان به سبب عدم ترخیص به موقع شکرهای خام وارداتی و همین‌طور تاخیر در برداشت نیشکر جنوب، عرضه به بازار با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شد و همین امر شکر را از کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای سال به ۱۰ هزار تومان در انتهای تابستان رساند که از آن زمان بدون تغییر مانده اما مشکل توزیع همچنان حل نشده است.

تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای شکر

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، شاتا نوشت: ستاد تنظیم بازار مقرر کرد که شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نسبت به تکمیل ذخایر راهبردی شکر اقدام کند. این تصمیم در راستای ضرورت تامین شکر مورد نیاز کشور برای تامین سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ اتخاذ شده است.

برچسب‌ها

پیش بینی قیمت شکر با تحلیل تکنیکال

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن شکر، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت هر تن شکر خام با حدود ۵ درصد افزایش از محدوده ۴۰۰ دلار به محدوده ۴۲۰ دلار رسید. البته در این مدت این کالا تا محدوده ۳۸۹ دلار نیز اصلاح داشت و با برخورد به خط روند صعودی و واکنش به آن دوباره به مدار صعودی بازگشت.

برچسب‌ها

جهش قیمت شکر در بازار عمده‌فروشی | آیا رشد تا 6 هزار تومان موقت است؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: بر اساس شنیده‌ها و پرس و جو از فعالان این بخش قیمت شکر در بازار از سطح 6 هزار تومان به ازای هر کیلو عبور کرده است. در حالی‌که در هفته گذشته قیمت هر کیلو شکر حدود 5 هزار تومان و کمتر از آن ( به صورت عمده و برای کارخانه‌های مصرف‌کننده شکر) به فروش می‌رسید که جهش قیمت شکر را به دنبال انتشار خبر حذف دلار 4200 شاهد هستیم. بر این اساس تامین‌کنندگان شکر پس از شنیدن این خبر از فروش شکر خودداری کرده و همین موضوع قیمت را در بازار افزایش داده است.

برچسب‌ها

با تصمیم وزارت صمت | شکر از فهرست دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شد + متن نامه

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، محمد قبله مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت با ارسال نامه‌ای به مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: محصول شکر از گروه یک به گروه دو کالاهای وارداتی تغییر کرده و این محصول از این پس با ارز نیمایی وارد خواهد شد.

نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی

میزان واردات 5 ماهه شکر و روغن خام

Submitted by admin on

 ایسنا| در پنج ماهه نخست امسال ۲۹۱ هزار و ۱۰۰ تن روغن خام از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد شد که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۷.۴ افزایش داشت.

با این حال جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال هیچ گندمی به کشور وارد نشده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم به کشور وارد شده بود. خرید گندم داخل از سوی شرکت بازرگانی دولتی در مدت ذکر شده سال جاری ۱۸.۳ درصد نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته کاهش داشت.

تاکید معاون وزیر در تامین شکر

Submitted by admin on

ایرنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی معتقد است در شرایط کنونی مشکلی در تامین شکر وجود ندارد. به گفته یزدان سیف تا پایان اردیبهشت ماه ۵۰۰ هزار تن شکر توسط بخش دولتی و خصوصی وارد کشور می‌شود.

صادرات قند ممنوع شد

Submitted by admin on

گمرک ایران: علی اکبر شامانی؛ مدیرکل دفتر صادرات، در بخشنامه‌ای به گمرک‌های اجرایی موضوع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۷/۶۹۶۴۵۱ مورخ ۹۷/۰۶/۱۲، موضوع ممنوعیت صادرات شکر، با عنایت به نامه شماره ۴۸۵۲/م/خ/ص مورخ ۹۷/۱۱/۲۴ دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام می‌دارد: صادرات قند حاصل از شکر سفید نیز مشمول ممنوعیت صادرات موضوع بخشنامه صدرالاشاره می‌شود.

برچسب‌ها

Subscribe to شکر