استارت منفی طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: استارتمعاملات طلای سیاه در بازگشایی بازار جهانی منفی بود. با این حال قیمت نفت در محدوده مناسبی به سر می‌برد و بازده یک ساله هر بشکه نفت خام وست تگزاس و هر بشکه نفت برنت به ترتیب مثبت 41 درصد و مثبت 32 درصد است. برنامه کاهشی اوپک و کشورهای همکار بیشترین حمایت را از صعود نفت به عمل آورده است.

راس ساعت 11 هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا 0.36 درصد کاهش یافت و به سطح 63.6 دلار رسید.

برنت نیز 0.15 درصد افت قیمت را تجربه کرد و به بهای 71.44 دلار به فروش رفت.

برچسب‌ها

نفت برنت یک درصد گران شد

Submitted by admin on

به گفته فعالان بازار نهاده‌های انرژی، اخلال در روند صادرات نفت لیبی در حمایت از قیمت‌ها تاثیر شایانی داشته است. دوشنبه شد شرکت ملی نفت لیبی در زمینه صادرات نفت از میدان نفتی شراره این کشور اعلام وضعیت فورس ماژور کرد. میدان نفتی شراره که به عنوان بزرگترین میدان نفتی لبیی شناخته می‌شود در پایان هفته گذشته از سوی یک گروه شبه نظانی به محاصره درآمده بود.

بازار نفت در آستانه ورود به دورانی حساس

Submitted by admin on

براساس گزارش آژانس بینالمللی انرژی  انتظار می رود میزان مصرف نفت خام در سه سه ماه آینده از مرز 100 میلیون بشکه در روز عبور و همین امر از افزایش قیمت نفت حمایت کند اما در ادامه میزان تقاضا به تبع جنگ تجاری اقتصادهای بزرگ و بحران‌های ارزی در اقتصادهای نوظهور ممکن است روند نزولی را در پیش گیرد. براین اساس انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت خام در فصل پایانی سال جاری به 100/3 میلیون بشکه در روز برسد اما در فصل ابتدایی سال آینده به 99/3 میلیون بشکه تقلیل یابد.

افت قیمت نفت زیر فشار روسیه و لیبی

Submitted by admin on

هفته گذشته شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که عرضه نفت از چهار بندر این کشور از سرگرفته شده و همین امر نیز بازار نفت را زیر فشار بسیار شدیدی قرار داد. با شروع معاملات این هفته باز هم برخی از معامله‌گران بر این عقیده هستند که بازار زیر فشار ناشی از افزایش عرضه نفت از سوی لیبی قرار دارد.

در این میان وزیر نفت روسیه در پایان هفته بار دیگر تاکید کرد در صورتی که کمبود عرضه به بازار جهانی نفت لطمه بزند، روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ این محصول ممکن است تولید را باز هم افزایش دهند. انتشار این خبر نیز جو منفی را بر بازار حاکم کرد.

صعود نفت خام با تعمیق بحران در لیبی

Submitted by admin on

شب گذشته شرکت ملی نفت لیبی از عدم توانایی برای تحویل محموله‌های برخی از مشتریان خبر داد. براساس اعلام این نهاد به علت تسلط نیروهای نظامی مخالف بر بنادر شرقی لیبی، بارگیری نفت در این بنادر مختل شده است. با تعطیلی بنادر شرقی ، عرضه نفت این کشور 850 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

در این میان رویترز در گزارشی اعلام کرد که براساس مطالعه صورت گرفته از سوی این موسسه، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به 32/32 میلیون بشکه در روز رسیده که این رقم 320 هزار بشکه بیشتر از سطح تولید در ماه می است. انتشار این خبر میزان رشد قیمت نفت را محدود کرده است.

تداوم روند صعودی قیمت نفت

Submitted by admin on

شب گذشته یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از تمام کشورها خواسته ماه نوامبر میزان واردات نفت خود را از ایران متوقف کنند. این مقام که خواست نامش فاش نشود همچنین افزود که کاخ سفید به احتمال زیاد معافیتی را در این زمینه برای هیچ کشوری قائل نخواهد شد.

صعود نفت با اخلال در روند صادرات لیبی

Submitted by admin on

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای نظامی وابسته به ژنرال حفتر خلیفه در شرق لیبی کنترل بنادر نفتی را دست گرفته اند. سخنگوی این نظامیان اظهار کرد هیج تانکری بدون اجازه این گروه حق بارگیری در بنادر شرقی را ندارد. انتشار این خبر نگرانی هایی را در زمینه احتمال  اخلال در روند صاردات نفت لیبی پدید آورد و همین امر نیز به رشد قیمت این محصول در بازارهای جهانی منجر شد.

بهبود معاملات نفت خام در بازارهای جهانی

Submitted by admin on

روز گذشته خبر رسید که دو میدان نفتی فیل و حمادا در لیبی  به علت حمله گروه‌های شبه نظامی به خطوط انتقال نفت این میادین به حالت تعطیل درآمده است. در عین حال به علت بمب گذاری یک گروه چپ‌گرا در کلمبیا، فعالیت دومین خط لوله انتقال نفت این کشور متوقف شد. این خط لوله ظرفیت انتقال 210 هزار بشکه نفت خام را در روز دارد . انتشار این اخبار در رشد قیمت نفت تاثیر شایانی داشت.

بحران در تولید نفت لیبی

Submitted by admin on

مدیر یگان حفاظت میدان های نفتی لیبی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد با تسلط یک گروه شبه نظامی بر خطوط انتقال میدان نفتی فیل، تولید در این میدان نفتی متوقف شده است. یک منبع آگاه نیز از اعلام فورس ماژور از سوی شرکت ملی نفت لیبی در میدان فیل خبر داده است.همچنین میدان نفتی حمادا نیز به علتی مشابه با توقف تولید مواجه و در این میدان نیز حالت فورس ماژور اعلام شده است.

افت تولید بزرگترین میدان نفتی لیبی

Submitted by admin on

روز دوشنبه این هفته شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد از نشت اطلاعات این میدان نفتی از سوی یکی از کارگران خبر داد امری که به دخالت نیروهای امنتی برای کشف منشا این موضوع امنیتی انجامید.

در این میان یکی از کارکنان میدان نفتی شراره که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که به علت اتخاذ تدابیر امنتی در این میدان نفتی، سطح تولید به 130 تا 150 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

ذکر این نکته ضروری است که اخیرا تولید میدان نفتی شراره از مرز 280 بشکه فراتر رفته بود.

Subscribe to لیبی