قیمت اوره در بورس کالا

Submitted by karkhane on

کنسانتره سنگ‌آهن محصول شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین و معدنی و صنعتی چادرملو به همراه معدنی و صنعتی گل‌گهر به طور میانگین در قیمت 3 میلیون 589 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که بیشترین قیمت این محصول محسوب می‌شود.

اوره گرانول محصول شرکت پتروشیمی پردیس و شرکت پتروشیمی کرمانشاه در قیمت 8 میلیون تومانی مورد دادوستد قرار گرفت. این محصول در ابتدای فروردین در بیشترین قیمت یعنی 8 میلیون 759 هزار تومانی معامله شد و پس از آن روند نزولی را در پیش گرفت.

گزارش خواندنی: پیش بینی قیمت اوره

Submitted by admin on
  • علی اسکینی، فاطمه عبدالشاه | کارشناسان تحلیل بازارسرمایه

کودهای شیمیایی بر اساس مواد سازنده (عمدتا نیتروژن، فسفر و پتاسیم) به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هدف از افزودن آنها به خاک را می‌توان جبران کمبود عنصر مورد نیاز برای رشد گیاه دانست.

کود اوره نیز یک کود آلی پایدار است که می‌تواند کیفیت خاک را بهبود بخشد. برای تولید اوره از دو روش مبتنی بر گاز طبیعی و زغال‌سنگ استفاده می‌شود.

پیش بینی صعودی برای اوره جهانی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از همفکران، در سه‌ماهه سوم 2020، قیمت اوره حدود 12% رشد داشت، درحالی‌که در ماه می به پایین‌ترین سطح قیمتی خود در سه سال اخیر رسیده بود. یکی از دلایل اصلی رشد قیمت در اواخر 2020، رشد بهای تمام‌شده، خصوصاً از جهت مواد مصرفی مثل انرژی بود و قیمت برخی از شاخص‌های انرژی از ماه می حدود دو برابر رشد کرد.

قیمت زغال آنتراسیت و بیتومین که خوراک اصلی برای تولید اوره در چین هست، در ماه‌های اخیر افزایش داشته، قیمت گاز طبیعی هم که خوراک تولید اوره در خارج از چین هست، به قیمت‌های قبل از کرونا برگشته که محرک افزایش قیمت شدند.

۸۰۰ هزار تن کود تحویل بخش کشاورزی شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درخصوص صدور مجوز صادرات کود اوره توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به شرکتهای پتروشیمی، طی اطلاعیه ای رسماً اعلام نمود: بیش از ده سال است که وفق مصوبه هیئت محترم وزیران صادرات کود اوره صرفاً با مجوز شرکت ملی صنایع پتروشیمی امکانپذیر است.

صدور مجوز صادرات کود اوره به خارج از کشور در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد و وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه نقشی در فرایند صدور آن ندارد.

برچسب‌ها

قیمت اوره در بازارهای جهانی + عکس

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بتاسهم،  هر سبد اوره دانه‌ای در بازارهای جهانی با قیمت 218.39 معامله شد که نسبت به قیمت های قبل روندی کاهشی داشت.

برچسب‌ها

تعیین تکلیف قیمت فروش کود اوره به کشاورزان

Submitted by admin on

پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت: هیات وزیران در جلسه  ۷ مهر ۱۳۹۸  قیمت فروش کود اوره در کیسه‌‌های پنجاه کیلویی درب واحد تولیدی و تحویل به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به مبلغ 39.812 تومان تعیین کرد.

همچنین، قیمت فروش کود اوره به کشاورزان با افزودن هزینه­‌های جانبی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور محاسبه می­‌شود و مسئولیت نظارت بر توزیع کودهای یادشده تا مصرف نهایی به عهده وزارت جهادکشاورزی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) است.

برچسب‌ها

اوره سازهای ایرانی در انتظار ابلاغیه دولت

Submitted by admin on

پتروتحلیل: افزایش قیمت کود اوره برای کشاورزان تا محدوده قیمت بورس کالا هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب و سپس در هیات دولت به اتفاق آرا و تنها با یک رای منفی در روز شنبه هفته جاری تصویب شد.

برچسب‌ها

رشد آرام اوره/افت 4 درصدی متانول

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش پلتس بازار متانول کره‌جنوبی تحت تاثیر تقاضای پایین برای فرمالدهید، استیک اسید و «MTBE» وضعیت مناسبی نداشت و بسیاری از فروشندگان متانول در فروش محصولات خود ناموفق بودند. به گفته یکی از فعالان این بازار بسیاری از تجار کره‌ای از حجم سفارشات خود کاسته‌اند. به دلیل برگزاری فستیوال دراگون بوت بازارهای چین و تایوان روز جمعه تعطیل بودند و شاهد تغییر قیمت در این بازارها نبودیم.

Subscribe to اوره