ارسال پیام نخست وزیر عراق به ایران

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایرنا نوشت: سفیر ایران در عراق تاکید کرد: جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی‌کند. «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جمهوری عراق در تهران درباره رای ممتنع عراق به پیشنهاد آمریکا برای افزودن دو بند جدید در بودجه سال ۲۰۲۱ سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران گفت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این رابطه پیامی را برای جمهوری اسلامی ایران فرستاده است که براساس آن، کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

صادرات گاز ایران به عراق از سرگرفته می‌شود | بدهی عراق به ایران کی پرداخت میشود؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد ایران پس از این که روز سه شنبه در خصوص بدهیهای معوق با بغداد به توافق رسید، جریان معمول صادرات گاز به عراق را از روز چهارشنبه ازسرمی گیرد.

برچسب‌ها

نخست وزیر عراق انتخاب شد | مشی فکری محمدتوفیق علاوی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نخست وزیر جدید عراق گفت: اجازه نخواهم داد عراق به عرصه ای برای درگیری منطقه ای تبدیل شود. محمد توفیق علاوی در پیام تلویزیونی زنده تصریح کرد : تعهد می کنم به دور از سهم خواهی های طایفه ای و حزبی به تشکیل کابینه خود بپردازم و کابینه ای تشکیل دهم که نماینده تمامی طیف ها باشد.

عصائب اهل الحق: اکنون نوبت پاسخ عراقی هاست

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، قیس الخزعلی در توییتی نوشته است:

  • پاسخ نخست ایران به ترور فرمانده شهید سلیمانی داده شد.
  • اکنون نوبت پاسخ عراق به ترور فرمانده شهید المهندس است.
  • از آنجا که عراقی‌ها دارای شجاعت و غیرتند، پاسخ آنها کمتر از پاسخ ایران نخواهد بود؛ این یک وعده است.

برچسب‌ها

آمریکا: عراق را تحریم نمی کنیم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، به دنبال تهدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای تحریم عراق، وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیمی برای تحریم عراق ندارد.

ادعای آلمان: تهران مسئول تنش است!|خروج آلمان از عراق

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فارس، انه گریت کرامپ-کارنبور» وزیر دفاع آلمان مدعی شد که ایران مسئول بخش عمده‌ای از تنش‌هایی است که منطقه غرب آسیا شاهد آن است. به گزارش رویترز، وی همچنین افزود که در ناتو این توافق حاصل شده که ماموریت پیمان آتلانتیک شمالی برای مقابله با گروه داعش ادامه پیدا کند.

برلین پیشتر نیز تلویحا از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کرده و این اقدام را پاسخی به «اقدامات تحریک‌آمیز ایران» خوانده بود. در پی این اظهارات، کاردار آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.

ایتالیا هم از عراق خارج شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی پیش نیز اعلام شد ده‌ها نظامی ارتش آلمان که پیش از این در عراق حضور داشتند، از این کشور خارج و وارد اردن شدند.

واکنش عبدالمهدی به ترامپ: به خواست ما آمدید، به خواست ما باید بروید

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاریها، عادل عبدالمهدی، در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ، بر حق حاکمیت کشورش تاکید کرد. رئیس جمهور آمریکا گفته واشنگتن میلیاردها دلار در عراق هزینه کرده و اگر نیروهایش از عراق اخراج شوند، بغداد را به شدیدترین وجه تحریم می‌کند.

عبدالمهدی در ملاقات با سفیر چین در بغداد ، یادآوری کرد که سربازان آمریکایی به تصمیم دولت عراق در این کشور حضور دارند و خروجشان هم با تصمیم دولت انجام می‌گیرد.

مصوبات امروز پارلمان| عراق از امریکا شکایت می‌کند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق اعلام کرد: پارلمان در آمادگی کامل قرار داشته و برای پاسخ به درخواست‌های دولت فدرال در مورد توافق‌نامه امنیتی میان آمریکا و عراق مصمم است. خواه این درخواست اصلاح این توافق‌نامه یا لغو آن باشد.

 

 مصوبات جلسه امروز پارلمان عراق

 شبکه الفرات عراق اعلام کرد تصمیمات جلسه امروز پارلمان به شرح زیر است:

ادامه اعتراض عراقی ها| بست نشینی در برابر سفارت امریکا

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی امروز هم از مجروح شدن شمار دیگری از حاضران در تحصن در پی شلیک گازهای اشک‌آور از سوی سفارت آمریکا در بغداد خبر داده‌اند. روز گذشته ۶۲ نفر مجروح شدند.

Subscribe to عراق