سقوط 16 درصد ارزش سنگ‌آهن با واهمه از دولت پکن

Submitted by karkhane on

 

به گزارش اکوایران اقبال از معامله‌گران سنگ‌آهن در هفته منتهی به روز جمعه هجدهم فوریه بازگشت به نحوی که هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد استرالیا تحویل بنادر شمالی چین که در روز پنج‌شنبه هفته گذشته دهم فوریه تا 154 دلار به ازای هر تن نیز پیش رفته بود، تا 130 دلار به ازای هر تن عقب‌نشینی کرد و به این ترتیب ظرف بازه زمانی یک هفته‌ای سنگ‌آهن کاهش قیمت حدود 16 درصدی را تجربه کرد.

عرضه هایی از جنس سنگ آهن و فولاد در بورس کالا

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از کالاخبر، علاوه بر عرضه انواع ورق فولادی و گندله سنگ آهن، امروز یک هزار و ۷۵۰ تن مس مفتول، ۱۴۰ تن مس کاتد، ۱۴۰ تن سیم و مفتول مسی و ۶۰ تن مفتول آلومینیوم نیز در این تالار عرضه می شود. 

 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا هم در این روز شاهد عرضه ۶۱ هزار و ۴۴۷ تن مواد پلیمری، روغن پایه، قیر، گوگرد، لوب کات و وکیوم باتوم است. 

تالار صادراتی هم در این روز شاهد عرضه ۳۲ هزار و ۲۸۰ تن قیر، ۵ هزار تن گوگرد و ۲ هزار و ۲۴ تن سبد میلگرد مخلوط است. 

تغییرات جهانی قیمت سنگ آهن + جدول

Submitted by admin on

دنیای بورس | بهای سنگ آهن در بازار فیزیکی امروز در پی رشد ۲۲/۵ یوانی بازار دالیان افزایش یافت. دلیل رشد قیمتهای امروز، دستور دولت چین به برخی معادن در استان شانسی، در خصوص ممنوعیت واردات مواد منفجره برای معدن کاری و توقف برخی کارخانه های کنسانتره سازی می‌باشد.

قیمت سنگ آهن چرا دوباره تغییر کرد + دلیل

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فولاد ایران، پس از آنکه بورس دالیان چین مقررات معاملاتی خود را هفته گذشته تغییر داد تا بتواند قیمت سنگ آهن را کنترل کند، قیمت این ماده اولیه روند نزولی را آغاز کرد و روز گذشته بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد ۱۶۲ دلا سی اف آر شد در حالی که دوشنبه هفته قبل قیمت ها در بالاترین سطح سال جاری یعنی ۱۷۶ دلار قرار داشت و نسبت به اواخر ماه مارس نیز تقریبا دوبرابر شده است.

بورس دالیان باز کردن معاملات فیوچرز را برای تجاری که کارگزار بورس نیستند به ۲ هزار محموله در روز محدود کرد در حالی که ۹ دسامبر هم این تعداد را از ۱۰ هزار به ۵ هزار کاهش داده بود.

پیش بینی قیمت سنگ آهن با تحلیل تکنیکال + نمودار

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن سنگ آهن در بازار، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت این کالا حدود ۲۵ درصد افزایش داشت و از محدوده ۱۲۳ دلار و ۲۰ سنت به محدوده ۱۵۴ دلار و ۵۰ سنت رسید. مهم‌ترین اتفاق در چند روز کاری قبل عبور از سطح مهم ۱۵۰ دلار بود. با گذشتن قیمت سنگ آهن از این محدوده بسیار مهم انتظار داریم در چند هفته آینده قیمت این کالا، اهداف قیمتی بالاتری مثل ۱۸۰ دلار را دنبال می‌کند.

بازار سنگ آهن | قیمت ها در ژانویه 2021 اوج می‌گیرد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: ظرف روزهای گذشته روند رو به رشد بهای سنگ‌آهن تا جایی پیش رفت که این کالا رکورد تاریخی قیمت خود را شکست؛ هرچند که در ادامه بهای این کالا در بازارهای جهانی دچار اصلاح شد اما همچنان سنگ‌آهن صدرنشین بازارهای جهانی است. بررسی دلایل افزایش قیمت سنگ‌آهن در بازارها می‌تواند نمایانگر زمان استمرار این روند رو به‌رشد باشد.

قیمت سنگ آهن اصلاح شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، براساس اعلام Mysteel، با توجه به آب و هوای سردتر که فعالیت های ساختمانی را کند کرده، قیمت میلگرد در چین کاهش یافت.

این موسسه مشاور حوزه فولاد، اصلاحات بیشتر قیمت را برای میلگرد و مفتول برای دوره 14 تا 18 دسامبر، به ویژه در شمال چین پیش بینی کرده است.

با این حال، قیمت نورد گرم (HRC) ممکن است به دلیل تولید مطلوب و تقاضای خودرو در طول هفته تقویت شود.

امروز افزایش شدید هفته گذشته سنگ آهن که باعث کاهش حاشیه سود فولادسازان شده بود تا حدود حداقل 6 دلار اصلاح شد.

یک اتفاق تاثیرگذار در بازار سنگ آهن | تصمیم جدیدی که چین میخواهد بگیرد

Submitted by admin on

دنیای بورس | چین به عنوان بزرگ­ترین مصرف­کننده سنگ آهن جهان قصد دارد تعداد بنادری را که توان پهلوگیری کشتی­های عظیم­الجثه مخصوص حمل سنگ معدنی (VLOC) دارند، از 7 به 11 برساند.

دورنمای قیمت ها در بازار سنگ آهن + نمودار

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن سنگ آهن، صعودی برآورد می‌شود و در چهار هفته گذشته با حدود ۵/ ۵ درصد افزایش از محدوده ۱۰۲ دلار به محدوده قیمتی ۵/ ۱۰۷ دلار رسید. البته در این مدت نوساناتی به سمت پایین تا محدوده ۹۸ دلار داشتیم. با توجه به گذر قیمت سنگ آهن از محدوده ۱۰۶ دلار می‌توان انتظار داشت در هفته‌های آتی این کالا اهداف بالاتری مثل ۱۱۵ دلار یا حتی محدوده ۱۲۰ دلار را دنبال ‌کند که دو محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم.

آینده قیمت سنگ آهن | عوامل اثرگذار کدامند

Submitted by admin on

دنیای بورس | بهای سنگ آهن سه‌شنبه در معاملات آتی بورس کالایی دالیان رشد کرد، چراکه به گفته تحلیلگران این شاخص در حال پیروی از بهبود بازار سهام و فلزات اساسی در چین است، در حالی که شرکت برزیلی واله اعلام کرده تولیدش در سه‌ماهه دوم افزایش یافته است. قیمت سنگ آهن  امروز پس از سه روز پیاپی کاهش در بورس دالیان، با 2.8 درصد افزایش معادل 841 یوآن (120.32 دلار) بسته شد. همچنین این شاخص در بورس سنگاپور نیز 2.4 درصد بالا رفت تا به قیمت 108.6 دلار در هر تن برسد.

Subscribe to بازار سنگ آهن