رشد قیمت هفتگی فلزات پایه

15:55 - 1400/01/25

بازار فلزات پایه طی این هفته از رونق قابل توجهی برخوردار بود هر چند که از اواسط معاملات روز جمعه روند تضعیف قیمت آغاز شد و در نهایت نیز شاهد افت قیمت محصولات معاملاتی با پایان یافتن زمان بازار بودیم.

رشد ملموس شاخص دلار ایالات متحده در پایان هفته یکی از دلایل ایجاد فشار بر معاملات بازار فلزات پایه به حساب می‌آید. فرآیند شناسایی سود شکل گرفته پس از رشد قیمت‌ها در سه روز اخیر از سوی سفته بازان نیز از دیگر دلایل تضعیف معاملات به حساب می‌آید.

طی معاملات رو جمعه در بازار فلزات لندن هر تن آلومینیوم تحت قرارداد سه ماهه با افتی 1/41 درصدی به 1745 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمتی 1/3 درصدی را در طول هفته به ثبت رساند. قیمت این محصول در برهه‌ای از معاملات توانسته بود به بیش از 1794 نیز برسد.

همچنین هر تن روی تحت قرارداد مشابه با کاهش قیمتی 2/1 درصدی به 2472 دلار رسید. قیمت این محصول در طول هفته یک درصد بالا رفته است. روی در معالمات روز جمعه توانسته بود قیمت 2637 دلار را نیز تجربه کند.

همچنین سرب برا تحویل در سه ماه آینده با افتی 1/5 درصد به قیمت 2163 دلار هر تن رسید. رشد قیمت هفتگی این محصول نزدیک به دو درصد بوده است.