معاملات مبهم در بازار انواع پلی‌اتیلن

03:35 - 1400/01/18
در هفته ای که گذشت معاملات مبهمی در بازار انواع پلی اتیلن مشاهده شد اما نوسان قیمت این محصولات چندان قابل ملاحظه نبود.

پلاتس: تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید پلی اتیلن سبک در شرق آسیا این هفته عرضه این محصول را با محدودیت مواجه کرد و در نهایت نیز منجر به افزایش قیمت در بازارهای آسیایی شد. برخی از واحدهای تولیدی همچون BASF   و Nanjing نیز در ماه جاری و آتی به تبع فرآیند تعمیر و نگهداری از مدار خارج خواهند شد.

در این میان عرضه و تقاضا در بازار پلی اتیلن سبک خطی روند متعادل را در هفته اخیر تجربه کرد و قیمت این محصول تغییر ملموسی را پشت سرنگذاشت. همچنین به تبع تعطیلات سه روزه در چین شاهد کاهش تقاضا برای پلی اتیلن سنگین بودیم و این امر در کنار عرضه باثبات این محصول، قیمت را در مسیر نزولی قرار داد.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1200 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 10 دلاری  را تجربه کرد و به سطح 1220 دلار رسید.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1160 رسید که این رقم نشان ثبات قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییری ملموس را پشت سرنگذاشت و در سطح 1190 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا 10 دلار ارزان شد و در سطح 1310 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز  همین وضعیت حاکم بود  و قیمت به 1330 دلار رسید.