معاملات بورس تکان خورد

15:09 - 1403/03/30
ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 44 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 146 میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز چهارشنبه 30 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 966 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 44 هزار و 330 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 596 واحدی در رقم 665 هزار و 750 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 84 واحدی به رقم 21 هزار و 880 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 530 واحد به سطح 114 هزار و 901 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز متوالی منفی شد و 179 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 18  میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای شاراک، ثپردیس، خودرو و فخوز بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فولاد، کالا، وبانک، شپنا و تپمپی تعلق داشت.

معاملات بورس تکان خورد17

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شستا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فخوز، نوری و مبین از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، تجلی و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، انتخاب و شگویا نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، کرمان و شگویا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 24 هزار و 879 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 16 هزار و 784 میلیارد تومان بود که 67 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 44 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 146 میلیارد تومان رسید. 

معاملات بورس تکان خورد5

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ومهان بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 141 میلیارد تومان بود. 

پس از ومهان، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 391 میلیون و 260 هزار و 93 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ومهان تعلق داشت. دو نماد فاذر و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 142 نماد صف خرید داشتند و 158 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 67 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 214 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 42 درصدی به 501 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

معاملات بورس تکان خورد14