رشد بورس بر شانه فولاد و فملی

14:16 - 1402/12/27
امروز فولاد و فملی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات روز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 11 هزار و 992 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 160 هزار و 486 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 3 هزار و 584 واحدی در رقم 733 هزار و 800 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 211 واحدی به رقم 25 هزار و 68 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 484 واحد به سطح 135 هزار و 548 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی، وغدیر، وبملت و خودرو نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وپارس، پارسان و سدشت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، توسن و ارفع بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و وپارس و وبصادر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

رشد بورس بر شانه فولاد و فملی12

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 56 هزار و 14 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 45 هزار و 320 میلیارد تومان بود که 81 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 650 میلیارد تومان رسید. 

رشد بورس بر شانه فولاد و فملی14

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد وپارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 95 میلیارد تومان بود. 

پس از وپارس، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام وپارس با تعداد 440 میلیون و 358 هزار و 553 سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وبملت و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 45 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 129 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 44 درصدی به 156 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد بورس بر شانه فولاد و فملی0