فرمان ایست به شاخص بورس

14:51 - 1402/10/25
امروز شاخص کل بورس تهران پس از 4 روز، ریزش کرد و نتوانست به کانال بالاتر صعود کند.

 در معاملات روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 291 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 194 هزار و 999 واحد رسید. 

ریزش شاخص کل در شرایطی رقم خورد که نماگر اصلی بورس تهران در 4 معاملاتی اخیر رشد کرده بود و به آستانه صعود به کانال 2 میلیون و 200 هزار واحد رسیده بود. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت هزار و 535 واحدی در رقم 766 هزار و 447 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 79 واحدی به رقم 26 هزار و 509 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 814 واحد به سطح 141 هزار و 446 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز دوشنبه برای سومین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 223 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 26 میلیارد تومان بود. پس از شبندر، نمادهای خساپا، فولاد، خگستر و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای داتام، فسبزوار، تفارس، پخش و غاذر تعلق داشت.

فرمان ایست به شاخص بورس7

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شبندر، شپنا و خودرو نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، کگل و حکشتی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، مادیرا و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، هرمز و کرمان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و انرژی و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، گدنا و نطرین بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 150 هزار و 833 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 142 هزار و 320 میلیارد تومان بود که 94 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با ریزش 14 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 415 میلیارد تومان رسید. 

فرمان ایست به شاخص بورس18

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد کرمان بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 151 میلیارد تومان بود. 

پس از کرمان، شگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و کسرام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کرمان با تعداد یک میلیارد و 40 میلیون و 208 هزار و 150 سهم در صدر قرار گرفته است. شگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وبملت و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 65 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 165 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 510 درصدی به 739 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

فرمان ایست به شاخص بورس5