بورس ماندگار در نیمه کانال 2.1 میلیونی

14:31 - 1402/10/18
امروز نیز شاخص بورس نوسان اندکی داشت تا همچنان در نیمه کانال 2.1 میلیونی ماندگار باشد.

در معاملات روز دوشنبه هجدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 799 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 153 هزار و 975 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 420 واحدی در رقم 759 هزار و 603 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 4 واحدی به رقم 26 هزار و 246 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 94 واحد به سطح 140 هزار و 292 واحد رسید. 

هفتمین روز خروج سرمایه از بورس

روزدوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز منفی شد و 51 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وسالت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود. پس از وسالت، نمادهای خودرو، ذوب، غپآذر و شگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نخریس، دی، کرومیت، شپدیس و شتران تعلق داشت.

بورس ماندگار در نیمه کانال 2.1 میلیونی11

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز خودرو، کگل و اخابر نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شبندر، شپدیس و شپنا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، مادیرا و پارتا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، وسپهر و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، کرومیت و کمرجان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 280 هزار و 350 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 272 هزار و 390 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 563 میلیارد تومان رسید. 

بورس ماندگار در نیمه کانال 2.1 میلیونی17

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد وپاسار بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 656 میلیارد تومان بود. 

پس از وپاسار، بپاس بیشترین ارزش معاملات را داشت و کرومیت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثنوسا و نخریس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شگستر با تعداد 225 میلیون و 306 هزار و 918 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وپارس تعلق داشت. دو نماد خودرو و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 54 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 320 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 12 درصدی به 162 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس ماندگار در نیمه کانال 2.1 میلیونی13