فعالیت 338 هزار کد در بازار بورس اوراق بهادار

12:29 - 1402/07/16
شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گزارش هفتگی خود از فعالیت 338 هزار کد فعال در یک هفته گذشته خبر داده است. این رقم در مقایسه با فعالیت بیش از 30 میلیونی کد فعال در دوره‌های قبل رقم قابل تأملی است. شاخص در روز قبل با افت بیش از 16 هزار واحدی کار را تمام کرد و ارزش معاملات نقد بورس تهران نیز در حوالی 2 هزار و 800 میلیارد تومان متوقف شد.

ذوب آهن اصفهان در طی اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که تصمیم دارد دست به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بزند تا از ماده 141 لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شود.

نمایندگان مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه؛ به دولت اجازه داده است تا دارایی‌های ثابت شرکت‌های دولتی که زیان انباشته دارند را یکبار دیگر مورد تجدید ارزیابی قرار دهد.

در آیین افتتاحیه «بازار توافقی فرابورس ایران» با حضور مجید عشقی عنوان شد که شرکت‌هایی که در بازار پایه هستند به بازار بالاتر و یا به بازار توافقی منتقل می‌شوند.

حقیقی‌ها به طور میانگین بیش از 150 میلیون تومان از نماد تکنو را خریداری کردند و در مقابل نیز بیش از 60 میلیون تومان به طور میانگین از نمادهای خریخت، ذوب، ثامان، ثفارس و نماد اخابر فروختند.

حفارس نیز از عدم رخ داد با اهمیت در شرکت خود خبر داده است و علت نوسان قیمت سهم در بازار را مکانیزم عرضه و تقاضا عنوان کرده است.