اطلاعاتی برای تمام فعالان رمزارز ایران

تترلند گزارش فعالیت خود را در آستانه ورود به پنج‌سالگی ارائه داد

13:02 - 1401/02/27
تترلند، بزرگ‌ترین سکوی تبادل تتر در ایران‌، وارد پنجمین سال فعالیت خود شد. به‌همین مناسبت، این شرکت با برگزاری رویدادی در هتل اسپیناس پالاس تهران، هویت جدید و گزارش جامع سال ۱۴۰۰ خود را رونمایی کرد. مدیر محصول تترلند گفت سریع‌ترین زمان تسویه در بین تمامی سکوهای تبادل با ۳۷ ثانیه از‌آنِ تترلند است.

در رویدادی که تترلند، مرجع خریدوفروش تتر در ایران، در آستانه ورود به پنجمین سال فعالیتش در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار کرد، علاوه‌بر رونمایی هویت جدید، مدیران این سکوی رمزارزی نیز گزارش‌هایی ارائه دادند. در بخش نخست این رویداد، فرنگیس حسینی، مدیر بازاریابی تترلند، از لزوم و هدف ریبرندینگ تترلند صحبت کرد. به‌گفته او، با تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام‌شده، لازم بود هویت جدید تترلند با اهداف جدید در راستای ارضای نیاز کاربران شکل بگیرد.

فرنگیس حسینی، مدیر بازاریابی تترلند گفت:

«بررسی‌های متعددی در این زمینه انجام دادیم و مصاحبه‌هایی تهیه کردیم. نتیجه بررسی‌ها این بود که برای حرکت با قدرت بیشتر و گام‌هایی بلندتر به دمیدن روحی تازه در قامت برند نیاز داشتیم. ازاین‌رو، از مهر۱۴۰۰ پا در مسیری گذاشتیم تا بتوانیم با ایجاد تغییراتی در ساختار برند، ادامه راه را هموارتر کنیم. مقصود ما ایجاد هویت منسجم و متمایز بود.»

حسینی ادامه داد:

«طبق داده‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه‌ای که به‌صورت بی‌نام در فضای عمومی رمزارز ارائه دادیم، ۷۰درصد افراد امنیت را مهم‌ترین ویژگی انتخاب سکوی تبادل رمزارز بیان کرده بودند. درادامه، همین سؤال را از کاربران تترلند کردیم که «مهم‌ترین دلیل شما برای کار با تترلند چیست؟» جواب‌ این سؤال متفاوت بود و «امنیت» جایی در چهار آیتم برتر نداشت. به‌عبارت‌دیگر، شخصی که با تترلند مشغول تبادل است، در ناخودآگاهش امنیت را درک کرده بود و دیگر دلیلی برای انتخاب امنیت وجود ندارد. این یعنی در رسیدن به هدفمان، یعنی ایجاد آسودگی خاطر کاربران در‌زمینه امنیت، موفق بودیم.»
در ادامه، لوگو جدید تترلند رونمایی شد؛ لوگویی که هم‌اکنون در مارکت‌پلیس OpenSea در قالب کالکشن NFT موجود است.

حیدری، مدیر‌فنی تترلند، درادامه رویداد گزارش‌هایی از واحد فنی ارائه داد. به‌گفته او، مهم‌ترین دغدغه کاربران و فعالان حوزه رمزارز، یعنی «امنیت»، ازجمله اولولیت‌های اصلی تیم فنی تترلند بوده است. ازاین‌رو برای جلوگیری از برچسب‌زنی و تحریم و مسدود‌سازی دارایی‌های دیجیتال کاربران، تترلند از فرایند کیف‌پول‌های آدرس‌متغیر استفاده می‌کند تا احتمال مسدود‌سازی به صفر برسد. او در‌این‌باره گفت:

«به‌واسطه این نگرش و پیاده‌سازی سیستم یادشده، در‌حال‌حاضر بستر امن تترلند با استفاده از کیف‌پول آدرس‌متغیر به‌جای کیف‌پول آدرس‌ثابت، امکان رهگیری و فریز‌شدن دارایی کاربران در این شرایط تحریمیِ واقعاً ناعادلانه به صفر رسیده است. حالا بعد از چند ماه تحقیق و توسعه، به ساختاری رسیده‌ایم که می‌توانیم با امنیت کامل، کیف‌پول تتری در‌اختیار کاربرانمان قرار دهیم تا تجربه بهتری از تبادل تتر به آنان منتقل کنیم.»

به‌گفته مدیر‌فنی تترلند، در سال گذشته تمامی سرویس‌های تترلند به‌واسطه زیر‌ساخت‌های فنی ۹۹.۹۸درصد سطح پایداری داشته‌اند.
درادامه رویداد، گزارش فعالیت تترلند نیز رونمایی شد. به‌گفته محمدحسین خیرخواه، کپی‌رایتر تترلند، این گزارش نه به‌دلیل تبدیل‌شدن ارائه گزارش به ترند کسب‌وکاری، بلکه به‌خاطر مسئولیت تنها مرجع تبادل تتر ایران، یعنی تترلند، تنظیم شده است. معامله‌گران، مدیران کسب‌وکار، هولدرها و افراد دیگری که از تتر به‌عنوان ابزاری برای تبادل استفاده می‌کنند، این گزارش را می‌توانند در مسیر راهشان قرار دهند و آن را شفاف‌تر ببینند.

این گزارش در ۶ فصل تدوین شده است:

۱. تترلند در یک نگاه؛
۲. کاربران؛
۳. تراکنش‌ها؛
۴. احراز هویت؛
۵. پشتیبانی تترلند؛
۶. ادامه راه تترلند.

خیرخواه درادامه گزارش توضیح داد:

«داده‌هایی که در‌اختیار داشتیم را چاشنی اطلاعاتی کردیم که تیم بازاریابی ما به‌دست آورده بود و توانستیم گزارش را در شش فصل به‌سرانجام برسانیم. در فصل اول، از  ۵ برابر شدن کاربران و ۸ برابر شدن تعداد تراکنش‌هایمان و رسیدن بازدید وب‌سایت به ۲۳میلیون و ۷۰۰هزار بازدید گفتیم. در فصل دوم، راجع به کاربرانمان سخن گفتیم، اینکه چقدر افزایش یافتند و به چه شبکه‌هایی برای تبادل تتر علاقه بیشتری دارند.

فصل سوم که به‌نظر من مهم‌ترین فصل این گزارش است، به تراکنش‌ها مربوط می‌شود. در فصل‌های چهارم و پنجم گزارش، به احراز هویت و پشتیبانی تترلند اشاره کردیم و اینکه ارتقا و بهبود این سرویس‌ها از کجا نشئت گرفتند و افزایش کاربرانمان چه تأثیری روی آن‌ها گذاشت. درنهایت و در فصل ششم گزارش، به ادامه راه تترلند پرداختیم؛ ادامه راهی که چهار سال پیش آغاز شده بود و در آستانه پنجمین سال آن هستیم و همچنان مثل روز اول باانگیزه ادامه می‌دهیم.»

درادامه رویداد، مدیر محصول تترلند درباره سرویس‌های ارائه‌شده این شرکت در سال گذشته سخن گفت. به‌گفته محامدپور، نوآورانه‌ترین سرویس تترلند به یکسان‌کردن نرخ خریدوفروش تتر برمی‌گردد. از دیگر سرویس‌های تترلند در سال گذشته می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. سرویس تسویه آنی تتر تترلند؛
۲. سرویس کیف‌پول تومانی تترلند؛
۳. سرویس دعوت از دوستان؛
۴. سرویس تسویه فوری تومان؛
۵. سرویس معاملات مبنی‌بر API؛
۶. سرویس احراز هویت ویژه ناشنوایان؛
۷. نمودار نرخ تتر.

محامدپور درباره سرویس‌های آتی تترلند در سال جدید گفت:

«تصمیم گرفته‌ایم در سال ۱۴۰۱ مسیری که شروع کردیم، با ارائه سرویس‌های جذاب‌تر و به‌روزتر ادامه دهیم؛ از‌جمله بهبود کیفیت سرویس‌های تبادل تتر. کیف‌پول تتر را با امنیتی که همیشه دغدغه تترلند بوده و هست، توسعه خواهیم داد. همچنین، امکان تبادل فوری تتر با سایر رمزارزها را فراهم و سرویس‌های اعتباری بیشتری به‌منظور سهولت در تبادل رمزارزها و نیز تنوع بیشتری در خدمات پرداخت و تسویه ارائه خواهیم کرد. ما معتقدیم که تنوع بیشتر در خدمات پرداخت و تسویه ازجمله سرویس‌های مهمی است که امسال به آن خواهیم رسید.»