ابقای قالیباف اصل در سمت مدیرعامل بورس تهران

15:57 - 1400/01/25
علی صحرایی دبیر هیات مدیره بورس تهران گفت: عصر روز گذشته مورخ 23 آبان 95، هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار در دوره جدید تشکیل جلسه داد. ابتدا انتخابات داخلی و قبولی سمت توسط اعضاء انجام شد، سپس به اتفاق آراء دکتر حسن قالیباف اصل برای دوسال آتی در سمت مدیرعاملی ابقاء شد.

صحرایی همچنین در ادامه گفت: دکتراسماعیل فدایی نژاد به نمایندگی از گروه بانک تجارت به عنوان رییس هیات مدیره و علی اکبر امین تفرشی به نمایندگی از شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد به عنوان نایب رئیس هیات مدیره انتخاب شدند.

 دبیر جلسه هیات مدیره بورس تهران گفت: در این جلسه فرهاد عبدالله زاده به نمایندگی از کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مجتبی تقی پور به نمایندگی از گروه سرمایه‌گذاری تدبیر، جمشید ایمانی لاهیجانی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری صبا تامین و عباس نعیمی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توسعه ملی در این جلسه حضور داشتند.

 صحرایی تصریح کرد: مصطفی ضرغامی به نمایندگی از گروه مالی ملت به هیات مدیره معرفی شده که در حال احراز صلاحیت است.

 وی ادامه داد: در این جلسه دکتر حسن امیری به نمایندگی سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناظر سازمان حضور داشت.

 صحرایی همچنین از تعیین اعضای 5 کمیته تحت نظر هیات مدیره بورس تهران خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیته حسابرسی، کمیته جبران خدمات، کمیته قوانین و مقررات، کمیته ریسک و راهبرد و کمیته ساختمان تعیین شدند.

 یادآوری می‌شود دکتر قالیباف اصل با توجه به سابقه و عملکرد مناسب در بازار سرمایه از سال 1387 دومین سکاندار بورس تهران پس از اجرایی شدن قانون جدید بازار سرمایه در سال 1384 است.

 شایان ذکر است دکتر قالیباف اصل دارای سوابق اجرایی شامل حسابرس دیوان محاسبات کشور، مدیر سرمایه‌گذاری، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری امید بوده است.

 همچنین عضویت در هیئت علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهراء - مدرس دروس مالی در دانشگاه‌های الزهراء، تهران، علوم اقتصادی وزارت دارایی، امام حسین(ع) و آزاد اسلامی- استاد راهنما و مشاور چندین پایان نامه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت مالی - تالیف 2 کتاب، تالیف بیش از 29 مقاله و ارائه بیش از 10 مقاله در کنفرانس­ها از سوابق آموزشی و پژوهشی مدیرعامل بورس تهران به شمار می‌آید.