فشار فروش بالا در کاشی و سرامیک

13:46 - 1400/01/25
پس از افزایش قیمت عمده نمادهای این گروه شاهد کاهش قیمت‌ها در معاملات امروز کاشی و سرامیک هستیم. در حالی که کاهش قیمت‌ها در معاملات امروز بازار سهام رویت می‌شود، این گروه با فشار فروش بالایی در معاملات امروز، افت بیش از 2 درصدی شاخص خود را گزارش می‌دهد.

در حالی که در روزهای گذشته افزایش قیمت دسته‌جمعی نمادهای این گروه قابل رصد بود، معاملات امروز در این گروه با فشار فروش بالایی همراه شده است. پس از رشد قیمت‌ها در این گروه روند نزولی را در تمامی نمادها (به جز «کپارس») می‌توان رصد کرد. رشد 17 درصدی در «کترام»، 12 درصدی در «کساوه» و «کلوند» در روزهای گذشته، به موج صعودی هفته گذشته در این نمادها اشاره دارد که این امر افزایش ریسک خرید در این نمادها را ایجاد کرده و فشار فروش در معاملات روز جاری را طبیعی به نظر می‌رساند (کسب سود و خروج از سهم از سوی کوتاه‌مدتی‌ها). به این ترتیب با رسیدن به ساعت پایانی بازار افت 2 درصدی شاخص این گروه را به دنبال فشار فروش بالا در این نمادها رویت می‌کنیم. کاهش بیش از 4 درصدی قیمت‌ها در «کساوه» و «کلوند» از این دسته به شمار می‌رود.

اما در این میان ادامه افزایش تقاضا در معاملات «کپارس»، صف خرید بیش از 8 میلیونی را در این نماد ایجاد کرده است. با احتساب معاملات امروز در این نماد، رشد 25 درصدی قیمت این سهم را در 6 روز کاری گذشته مشاهده می‌کنیم.