حضور حقوقی‌ها در «وبملت» و «وتجارت»

13:36 - 1400/01/25
با شروع معاملات امروز، مسیر نزولی در عمده نمادهای بازار را مشاهده می‌کنیم که به افت شاخص کل در ساعت ابتدایی منجر شده است. در این میان رشد نمادهای تاثیرگذار بانکی و به خصوص سهام بانک ملت از افت بیش از حد شاخص جلوگیری کرده است. هرچند حجم معاملات همچنان پایین است، اما حضور حقوقی‌ها در ساعت نخست معاملات دیده می‌شود.

نمادهای گروه بانکی، معاملات متعادل و مثبتی را تجربه می‌کنند. در این میان رشد دو غول بانکی بیش‌تر مورد توجه قرار دارد. سهام بانک ملت در حالی با رشد بیش از یک درصدی در حال معامله است که با رسیدن به مرز 108 تومانی، افزایش بیش از 2 درصدی را سپری کرده بود. این رشد قیمت با ورود سهام‌داران حقوقی رقم خورد که بیش از 10 میلیون از سهام «وبملت» را خریداری کردند (ساعت ابتدایی معاملات). این حجم از خرید، بیش از 93 درصد معاملات را تشکیل می‌دهد. روز گذشته نیز گروه مالی ملت، اقدام به حمایت از سهم با خرید 2 میلیونی کرده بود (در روزهای اخیر حجم معاملات بانکی‌ها پایین بوده و روز گذشته کمتر از 9 میلیون سهم بین سهام‌داران در «وبملت» جابجا شد).

این موضوع در «وتجارت» نیز قابل مشاهده است. افزایش بیش از یک درصدی قیمت این نماد، با ورود حقوقی‌ها در آن رقم خورده است. خرید بیش از 9 میلیون سهمی این سهام‌داران، 87 درصد کل معاملات را تشکیل می‌دهد. گفتنیست «وبملت» با تاثیر 26 واحدی در صدر نمادهای بورسی قرار دارد.