آغاز بازگشت متانولی‌ها با «زاگرس»

12:25 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازار، فرآیند بازگشایی این نماد آغاز شد. این شرکت پتروشیمی با تعدیل مثبت 9 درصدی، میزان سود خالص خود در سال آتی را به 406 تومان رساند. این در حالیست که بررسی‌ها از محافظه‌کاری مدیران در ارائه بودجه 96 می‌گوید.
آغاز بازگشت متانولی‌ها با «زاگرس»

پیام ناظر بازار برای این نماد به شرح زیر است:

نماد معاملاتي شرکت پتروشيمي زاگرس، «زاگرس»، پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، امروز دوشنبه آماده انجام معامله است.

این نماد که عصر روز شنبه گزارش نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال 96 را با تعدیل مثبت 9 درصدی روانه «کدال» کرد، در حالی آماده بازگشایی می‌شود که بررسی‌ها حاکی از محتاطانه بودن این پیش‌بینی است. همچنین با گزارشاتی که «شفن» و «شخارک» نیز پیش‌تر ارائه کردند، باید در انتظار بازگشایی آنها بمانیم.

اما در فرآیند کشف قیمت «زاگرس»:

در سمت خرید ابتدا قیمت‌هایی در محدوده پایین‌تر از 1900 تومان دیده می‌شد که قیمت‌های پیشنهادی فروش در مرز 2000 تومانی قرار داشتند. پس از اینکه این قیمت‌ها با همگرایی با یکدیگر (صعود قیمت خرید در آستانه 1925 تومان و افت قیمت در سفارشات فروش تا مرز 1930 تومان) نزدیک می‌شدند، شاهد افزایش دو طرفه قیمت‌های خرید و فروش هستیم.

در حال حاضر این قیمت‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده که تعادل قیمتی در مرز 2200 تومان، نشان از این موضوع است. بازگشایی در این محدوده نشان از توجه معامله‌گران به نرخ‌های احتیاطی این نماد دارد که انتظار تعدیل بیش‌تری از پتروشیمی زاگرس دارند.

با ادامه این فرآیند صعود قیمت‌های تعادلی خرید و فروش تا آستانه 2300 تومان قابل رصد است. در حال حاضر این قیمت‌ها در محدوده 2288 تومانی به یکدیگر میل کرده‌اند.

کش و قوس‌های خرداران و فروشندگان در این نماد با عبور از ساعت میانی بازار، شاهد فروکش کردن رفتار معامله گران هستیم. مرز قیمتی 2250 تومان در حال حاضر در این نماد به عنوان قیمت تعادلی قابل رویت است.

با عبور از ساعت 11 این فرآیند به قیمت تعادلی در محدوده 2200 تومان اشاره دارد. حجم عرضه و تقاضا نیز در این فرآیند نزدیک به هم دنبال می‌شود.

سر انجام این نماد با قیمت 2174 تومان و رشد 14 درصدی به معاملات فرابورس بازگشت.