پذیره‌نویسی صندوق تخصصی پتروشیمی مفید با نماد «اکتان»

08:07 - 1403/06/19
پذیره‌نویسی صندوق ETF تخصصی پتروشیمی مفید با نماد «اکتان» امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد.

رپرتاژ آگهی: صندوق بخشی «اکتان»، چهارمین صندوق تخصصی سبدگردان مفید است. دارایی تحت مدیریت این صندوق به صورت حرفه‌ای، در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌شود. برای شرکت در این پذیره‌نویسی با حداقل سرمایه یک هزار تومان، کافیست نماد «اکتان» را در یکی از سامانه‌های معاملاتی بازار سرمایه از جمله «ایزی‌تریدر» و همچنین «مفید اپ» (بخش صندوق‌های مفید) جست‌وجو کنید. شرکت در پذیره‌نویسی «اکتان» از طریق سامانه‌های مفید، بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه معاملاتی انجام می‌شود.

صندوق‌های تخصصی یا Sector Funds، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که بر سهام متعلق به یک صنعت خاص تمرکز دارند. این صندوق‌ها معمولا در دسته صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ETF قرار می‌گیرند. صندوق بخشی «اکتان» مفید در صنعت پتروشیمی فعالیت می‌کند و طبق مقررات، حداقل ۷۰ درصد از دارایی تحت مدیریت آن به سهام و حق تقدم سهام موجود در این صنعت و حداکثر ۳۰ درصد به دارایی‌هایی همچون سهام سایر صنایع، گواهی سپرده کالایی سکه و شمش طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و… اختصاص دارد.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌ «اکتان» مناسب افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری تخصصی در صنعت پتروشیمی و بهره‌مندی از مزایای آن هستند. همچنین با توجه به اینکه عمده شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی، محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند، بخشی از درآمد این شرکت‌ها به صورت ارزی محقق می‌شود. این شرایط می‌تواند علاوه بر کمک به مدیریت بهتر ریسک‌های سرمایه‌گذاری، منجر به افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری نیز شود.

صندوق «اکتان» جدیدترین محصول سبدگردان مفید است. مدیریت صندوق تخصصی «اکتان» توسط تحلیل‌گران و متخصصان سبدگردان مفید انجام می‌شود و همواره بهترین نمادهای صنعت پتروشیمی در پرتفوی این صندوق قرار خواهند داشت. 

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره صندوق سرمایه‌گذاری «اکتان» مفید به صفحه اختصاصی این صندوق مراجعه کنند.