افت شاخص دلار به کمتر از 100 واحد

11:58 - 1400/01/25

با افزایش نگران‌ها پیرامون سیاست‌های اقتصادی حمایت گرایه و عزم دولت ایالات متحده برای پایین آوردن ارزش دلار، شاخص دلار این کشور به روند رو به افول خود در روز سه شنبه ادامه داده است.

شب گذشته رئیس جمهور ایالات متحده رسما فرمان خروج این کشور از پیمان تجاری آقیانوس آرام (TPP) را امضا کرد و بدین ترتیب اولین گام خود در راستای سیاست‌های حمایت گرایانه وعده داده شده در دوره انتخابات را به اجرا در آورد. در عین حال استیو ناچین، نامزد تصدی پست وزات خزانه داری آمریکا نیز در جلسه با سناتورهای این کشور از عزم خود برای مقابله با پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز از سوی برخی کشورها خبر داد. وی همچنین اظهار داشت که بالا رفتن بیش از حد ارزش دلار در کوتاه مدت عوارض نا مناسبی را برای اقتصاد آمریکا به همراه خواهد داشت. در این میان انتشار گزارش بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن نیز در افول ارزش دلار در برابر این ارز در شب گذشته موثر بود اما هم اکنون این روند به پایان رسیده است. شاخص مذکور در ماه ژانویه به رقم 52/8 واحد رسید.

تا این لحظه از معاملات روز سه شنبه شاخص دلار ایالات متحده با افتی 0/1 درصدی به 100/06 واحد رسیده است. گفتنی است شاخص دلار در برهه ای از معاملات امروز در بازارهای آسیایی حتی سطح کمتر از 99/92 واحد را تجربه کرده بود.