یک خبر مهم درباره خرید سهام عدالت | سهامتان را نفروشید

14:07 - 1400/01/21
وزارت اقتصاد خبر خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانكها را تكذیب كرد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی (شادا)، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در خصوص خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانکها، به عموم مردم توصیه کرد فریب اخبار جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت که توسط عده ای از دلالان به منظور سوء استفاده از سهام متعلق به مردم منتشر می شود را نخورند و مراقب سهام ارزشمند خود باشند وجز در موارد ضروری نسبت به فروش سهام عدالت اقدام ننمایند.

در جوابیه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خبر منتشر شده در سایت مشرق نیوز، آمده است: در طراحی ساز و کار فروش سهام عدالت به دلیل عدم دسترسی همه اقشار مردم به بازار سرمایه، از درگاههای حضوری و غیر حضوری بانکها به منظور سهولت دسترسی اکثریت مردم استفاده شده است و بانکها در این ساز و کار فقط عاملیت دریافت تقاضای مردم و اشخاصی که به بازار سرمایه دسترسی ندارند را بر عهده دارند.

به این ترتیب که از درگاه بانکها تقاضای فروش سهام اخذ و به کارگزاری ها داده می شود. کارگزاری ها نیز با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار و با توجه به شرایط بازار به قیمت تابلو اقدام به فروش نموده و وجه را حساب افراد کارسازی می نمایند. بنابراین بانکها نقشی درتعیین قیمت سهام عدالت ندارند و صرفا تسهیل کننده ی فرآیند دریافت تقاضا و واریز وجه هستند. قیمت بر اساس شرایط بازار سهام، چگونگی عرضه و تقاضا در بازار بورس، نوع سهام تشکیل دهنده سبد سهام عدالت و وضعیت مالی و سودآوری شرکتهای تشکیل دهنده سهام تعیین می شود.

در پایان این گزارش معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خبر خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانکها به عموم مردم توصیه می کند، فریب اخبار جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت که توسط عده ای از دلالان به منظور سوء استفاده از سهام متعلق به مردم منتشر می شود را نخورند و مراقب سهام ارزشمند خود باشند وجز در موارد ضروری نسبت به فروش سهام عدالت اقدام ننمایند.