نقشه نیمروز 27 خرداد 99

تحلیل بورس امروز | 2 گروه پُرطرفدار

14:03 - 1400/01/21
امروز بازار در روز پایانی برخلاف هفته های گذشته منطقی تر بود و شاخص در محدوده بالای یک میلیون و 200 هزار واحد ثابت قدم ماند.
تحلیل بورس امروز | 2 گروه پُرطرفدار

دنیای بورس | بعد از چند روز نوسانی، امروز روند بازار منطقی‌تر بود! با توجه به روند معاملات و افت قیمت‌ها در پایان معاملات روز دوشنبه، امروز نیز برخی از نمادها با صف فروش یا در کف قیمتی کار خود را آغاز کردند اما حجم تقاضا به مرور افزایش یافت. همین مسئله باعث شد شاخص نیز روند صعودی ملایمی را تا پایان بازار داشته باشد و با رشد بیش از 29 هزار واحد به مرز یک میلیون و 230 هزار واحد برسد. قریب به اتفاق نمادهای شاخص‌ساز امروز مثبت بودند و قیمت آخرین معامله همه این نمادها نیز از قیمت پایانی بیشتر بود.

در معاملات امروز همانند چند روز اخیر، گروه بانک و خودرو پرتقاضاترین گروه‌ها بودند. اغلب نمادهای بانکی امروز صف خرید قابل توجه داشتند. اگرچه هیج کدام از نمادهای بانکی رکورددار بیشترین حجم و ارزش معاملات نبود اما «وبصادر» توانست با تقاضای یک میلیارد و 200 میلیونی، عنوان طولانی ترین صف خرید را به خود اختصاص دهد.

در گروه خودرو نیز با توجه به صف خرید چند صد میلیونی در نمادهای لیدر این گروه، معامله چندانی انجام نشد و در نتیجه این گروه نیز نتوانست رکورددار حجم یا ارزش خرید باشد. اما در مقابل، سهام گروه فلزات اساسی و معدنی به همراه پالایشی‌ها تا جایی که امکان داشت دست به دست شد. «شپنا» رکورددار بیشتری ارزش معامله بود و «فولاد» نیز بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد. در پایان معاملات امروز، ارزش معاملات خرد در بازار از مرز 16 هزار میلیارد تومان بالاتر رفت که برای پایان هفته، رقم خیره کننده‌ای است.

 

ادامه حمایت‌ها از بازار سرمایه

وزیر اقتصاد امروز دوباره به حمایت از بورس پرداخت و ضمن توصیه به بنگاه‌های بزرگ برای پیوستن به بورس گفت:  قصد داریم که امسال هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد داشته باشیم که ۵۰ درصد آن از بازار سرمایه باید تامین شود. در کنار این موضوع هر روز اخبار تازه‌ای درباره بازدهی بالای صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری ملی یکم و همچنین افزایش ارزش سبدسهام عدالت منتشر می‌شود. ادامه رشد شاخص نیز مزید بر علت شده است تا همچنان جریان ورود نقدینگی به بازار ادامه داشته باشد.