شاخص سهام به 354 هزار واحد رسید/ عامل اثرگذار بر رشد شاخص

12:25 - 1400/01/21
شاخص سهام امروز نیز به رشد خود ادامه و به کانال 354 هزار واحد گام گذاشت. رشد شاخص تا کی ادامه دارد؟ البته بیشترین اثر مثبت بر رشد امروز شاخص کل را هلدینگ پتروشیمی فارس بر عهده داشت.
شاخص سهام به 354 هزار واحد رسید/ عامل اثرگذار بر رشد شاخص

به گزارش «دنیای بورس»، شاخص کل بورس تهران امروز نیز به رشد خود ادامه داد و با رشد بیش از 3600 واحدی در نیمه نخست به کانال 354 هزار واحد وارد شد. ارزش معاملات به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است که از ادامه پویایی معاملات سهام حکایت دارد.

 هلدینگ فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل گذاشت و درکنار آن نمادهایی از گروه معدنی، پالایشی، بانکی بیشترین نقش حمایتی را از شاخص کل داشته‌اند.

 اهرم رشد «فارس» را می‌توان مواردی مانند انتظار برای اخبار رسمی از بهره‌برداری پالایشگاه گازی بیدبلند دو عنوان کرد که در هفته‌های گذشته «دنیای بورس» به آن اشاره کرده بود (این مطلب را از اینجا بخوانید) در مقایسه با نمادهای کوچک که بعضا وارد محدوده حباب قیمتی شده‌اند بزرگان بازار از گروه شیمیایی، فلزی و معدنی و سایر گروه‌های بزرگ از ارزندگی قابل توجهی برخوردار هستند و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت.

 در گروه بانکی نیز در ادامه معاملات چهارشنبه امروز نیز فضای سبز معاملاتی را شاهد هستیم. با رشد قیمتی بزرگان بازار، شاخص کل رشد بیشتری را نسبت به شاخص کل هم‌وزن تجربه کرده است. به صورت کلی نیز فشار فروش در سهام گروه‌های مختلف مشاهده می‌شود و همین موضوع مانع در برابر رشد ادامه‌دار قیمت است.