در واکنش به سیگنال مثبت کمیسون اصلاح و توسعه چین

فلزات پایه گران شدند

10:32 - 1400/01/21
صبح امروز کمیسیون اصلاح و توسعه چین در بیانیه‌ای به صورت ضمنی از احتمال اجرای سیاستهای محرک اقتصادی در این کشور خبر داد امری که بهبود تقاضا برای فلزات پایه منجر شد و قیمت این محصولات را به محدوده مثبت کشاند.
فلزات پایه گران شدند

کمیسیون اصلاح و توسعه چین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور وضعیت اقتصادی کنونی را به دقت مورد برسی قرار داده و مجموعه‌ای از سیاست‌های اقتصادی را مد نظر دارد تا بتواند از این طریق  عملکردی قوی را در فصل ابتدایی سال جاری میلادی به ثبت برساند.

انتشار این خبر احتمال تقویت سیاست‌های محرک اقتصادی را از سوی دولتمردان چین بالا برد و همین امر نیز به بهبود چشم‌انداز تقاضا برای فلزات منجر شد. در ماه‌های اخیر شاهد انتشار آمارهای اقتصادی ناامیدکننده از سوی چین بودیم امری که نگرانی های گسترده‌ای را در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور پدید آورد. آمار شاخص قیمت تولید کننده و تجارت خارجی ماه دسامبر از جمله آمارهای ضعیفی بودند که در روزهای اخیر به اطلاع فعالان اقتصادی رسیدند.

در عین حال ورود شاخص دلار به محدوده منفی در صبح امروز در رشد قیمت‌فلزات تاثیرگذار بود. صعود ارزش پوند در برابر دلار آمریکا در آستانه رای‌گیری بر سر طرح پیشنهادی نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور در تزلزل شاخص دلار تاثیر شایانی داشت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 5944 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی 0/3 درصدی به 1985 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی 0/2 درصدی در سطح 1855 دلار قرار گرفته و در این میان روی به 0/6 درصد گران شده و در قیمت 2550 دلار معامله می‌شود.