در پی توفق آمریکا و مکزیک برای بازنگری در نفتا رقم خورد

بازگشت شاخص دلار به محدوده مثبت

16:16 - 1400/01/18
پس از افت ملموس شاخص دلار در روز گذشته، از فشار موجود بر این نماگر در صبح امروز کمی کاسته شد. توافق آمریکا و مکزیک بر سر بازنگری در پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) عامل تاثیرگذاری بر بازار در روز جاری بوده است.
بازگشت شاخص دلار به محدوده مثبت

در پی مذاکرات روزهای اخیر، مقامات آمریکا و مرکزی اعلام کردند که برای بازبینی در برای ایجاد تغییراتی در پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی به توافق رسیدند. در این میان روسای جمهور دو کشور گفتند که مذاکرات با کانادا، طرف سوم این پیمان تجاری به زودی آغاز خواهد شد.

در پی انتشار این خبر بخشی از نگرانی سرمایه‌گذاران در زمینه تبعات خروج احتمالی آمریکا از این پیمان کاسته شد و همین امر به بهبود فضای معاملات در بازار جهانی ارز منجر شد. معاملات بر روی دلار کانادا و پزو مکزیک با رونق مناسبی پیگیری موی شود و در این میان تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن کمی کاهش یافته و همین امر رشد شاخص دالار را محدود کرده است.

همانند روز گذشته امروز تقویم اقتصادی چندان شلوغ نیست و به غیر از گزارش شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا  در ماه آگوست، گزارش قابل تاملی به چشم نمی‌خورد. این شاخص قرار است ساعت 18:30 به وقت تهران منتشر شود.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با رشدی مختصر به 94/84 واحد رسیده است.